25 години, четири генерации и над 1,5 милиона продажби - това е равносметката за дебютиралия през 1984 г. Toyota 4Runner, който навлиза в петото си поколение.
Новият всъдеход използва платформата на FJ Cruiser и отново разчита на отделена от каросерията рама. И по трите дименсии петата генерация има предимство спрямо своя предшественик, като според японците тя ще бъде „по-груба от Highlander и по-подвижна от FJ Cruiser“.
4Runner от моделната 2010 година ще предлага и трети ред седалки. Нивата на оборудване също ще бъдат три – базовото SR5, луксозното Limited и офроуд версията Trail. Последната получава стандартно Multi-Terrain Select системата, която позволява на водача да превключва между четири предварително дефинирани типа настройки само с едно движение на ръката. Асистентът Crawl Control, който също е стандартен за Trail, контролира оборотите на двигателя и автоматично прилага необходимото спирачно усилие, за да овладее автомобила при спускане. Водачът може да избира между пет скоростни диапазона.
Отличителните външни белези на новия модел са ъгловатите форми, предпазителите за предната и задната броня, отсечената радиаторна решетка, тръбите, предпазващи праговете и 17-цоловите колела.
Клиентите на Toyota ще могат да избират три типа задвижване за 4Runner – задно предаване, двойно предаване с ръчно включване и автоматично двойно предаване (стандартно за Trial). Всички модели с двойно предаване използват 4-литровия V6, чиято максимална мощност достига 270 к. с. и 376 Нм максимален въртящ момент. Той е комбиниран с пестетенната автоматична ECT-i трансмисия. Базовият SR5 със задно предаване ще се предлага с 2,7-литров четирицилиндров редови мотор (157 к. с. и 241 Нм) и четиристепенен автоматик.
Официалната премиера на модела е предвидена за панаира в Тексас, който започва на 25 септември.