Японците стартират 12-ото поколение на компактния модел, известен още като Corolla
Компактният клас на Toyota предстои да стартира с ново поколение в края на 2018. Новата Toyota Auris е построена върху платформата TNGA, а премиерата си компактния се състоя на автомобилното изложение в Женева.
Японците стартират 12-ото поколение на компактния модел, известен на много пазари като Corolla, а при нас Auris. Новата Toyota Auris вероятно ще се появи на пазара в края на 2018. Третото поколение на Toyota Auris стъпва с по-динамичен дизайн и две хибридни задвижвания, но без дизелови двигатели.
Новият Auris върху платформа TNGA
Auris се базира на новата архитектура на Toyota - New Global Architecture (TNGA), същата база като на Prius и компактния SUV C-HR. Каросерията и междуосието на новия Auris са с 4 см по-дълги, с което компактният автомобил достига 4,37 метра. Едновременно с това каросерията е с 3 см по-широка и с 4 см по-плоска от конструирания през 2013 предшественик.
Според Toyota центърът на тежестта пада с 2 сантиметра. Висококачествените стомани са предназначени да подобрят устойчивостта на усукването и на безопасността при катастрофи. Подобно на Prius, Auris получава и мултиуправляема задна ос, което трябва да предлага повече комфорт и по-прецизно управление.
Две хибридни задвижвания, един бензинов двигател, без дизелов
Toyota е редуцирала предложенията на двигатели: вместо пет двигателя с вътрешно горене и хибридно задвижване, има един бензинов двигател и две хибридни версии. За 1,2-литровия турбо Toyota все още не съобщава данни, но в предшественика четирицилиндровият агрегат генерира 116 к.с. Хибридът ще бъде на разположение в бъдеще с ефективна версия с 1,8 литровия двигател и 122 к.с., както и с по-голям двигател с работен обем 2литра и 180 к.с.
По-динамичен дизайн
Логото на Toyota се намира в горната радиаторна решетка, отляво и отдясно на новите LED фарове. Предният надвес е по-къс с 2 см. Трапецовидната долна радиторна решетка е значително по-голяма от горната и е покрита с мрежа. Линията на прозорците е с 4,7 см по-ниска. Задното стъкло дизайнерите отново са наклонили напред, подчертавайки арките на задните колела и разширявайки задния надвес с два сантиметра. Покривът и колоните са боядисани в черно.