Хибридът на Auris, който ще бъде представен за първи път в серийната си версия утре в Женева, ще може да измине 100 километра с 3,8 литра и ще отделя средно 89 г/км CO2.
Пълната хибридна система на Toyota позволява на Auris HSD да се движи изцяло на електрически режим, само с помощта на двигателя с вътрешно горене или успоредно от двете. За съжаление японците все още пазят в тайна техническите характеристики на серийната версия.
Прототипът, представен миналата година във Франкфурт, използваше бензинов двигател с работен обем от 1798 куб. см (97 к. с.) и синхронен електромотор с постоянни магнити. Ускорението от място до 100 км/ч отнемаше 10 секунди.
Auris HSD няма да последва примера на Prius и ще заложи на класическите никел-металхидридни батерии (27 кВтч). Това е и една от причините автономният пробег при работа само на акумулатори да бъде ограничен до два километра при средна скорост от 50 км/ч.
Продажбите на Auris HSD ще стартират това лято.