Най-мощният четирицилиндров дизелов агрегат в гамата на Audi A3 е считан за еталон в компактния клас автомобили. Toyota Auris обаче не гради своята увереност единствено върху качествата на задвижващия я D-Cat и се осмелява да предизвика на дуел съперника си.
D-Cat е топ-версията на цялата моделна линия Auris и разполага със съответното ниво на обзавеждане Executive, което освен всичко друго включва двузонов климатроник, CD-плейър и smart-key система за запалване. Клиентите на Audi напразно ще оглеждат кокпита на автомобила си за подобни "екстри" дори в случай че са поръчали скъпото ниво на обзавеждане Ambition - за марката с четирите пръстена луксозният имидж неизменно намира отражение върху цената.Различия в шумоизолацията
Солидната изработка на Audi, както и прецизната работа с шестстепенната предавателна кутия създават усещане, което донякъде оправдава по-високата цена на A3 Sportback. Макар Toyota също да предлага добра ергономичност на интериора, силно изтеглената назад конзола между предните седалки оставя неубедително впечатление заради евтината пластмаса, от която е направена. Конструкторите на Audi явно са вложили повече усилия, за да оптимизират акустиката на вътрешното пространство при движение и изолират досадните шумове, предизвикани от завихрящи се въздушни маси и реакциите на ходовата част спрямо пътя.
Наскройката на кормилната уредба при Audi също е значително по-сполучлива: работата й е извънредно точна и осигурява чудесна обратна връзка с настилката. За съжаление, управлението на Auris, при чието създаване основен приоритет е било плавното и леко боравене с волана, изостава по отношение на прецизността.
И двата автомобила не са идеалният вариант за търсещото активна почивка многочленно семейство, но предлагат разумен обем товарно пространство. Със своя багажник от 370 литра, A3 отбелязва незначително предимство пред Auris по този критерий на оценка.
Недостатъчно добри спирачки от страна на Auris
Audi A3 печели безапелационно сравнението на спирачките. Най-значителната разлика в постиженията на двата представителя на компактния клас се оказва поведението при спиране, когато две от колелата попаднат върху заледена повърхност. Инженерите на Toyota очевидно са прекалили в стремежа си да гарантират стабилност на автомобила. Действително, Auris демострира завидна непоколебимост в следването на зададената посока, но фактът, че автомобилът напуска 150-метровата тестова конфигурация със скорост от 50 км/ч, а абсолютно неприемлив.
Комфортното ускорение в Auris доставя значително повече приятни емоции в сравнение със спирането, тъй като неговият common rail двигател е събирателно понятие за акустичните предимствата на модерните дизелови агрегати. За разлика от грубо работещия мотор на Audi, който залага на технологията помпа-дюза, той е култивиран и едновременно достатъчно пъргав, и преодолява незабележимо характерната турбодупка. За жалост въпреки по-високата си мощност и въртящ момент D-Cat не успява да трансформира тази преднина в по-кратки времена за ускорение и еластичност. В ежедневен режим на шофиране разходът на гориво също не е по-нисък.
Текст: Клаус-Улрих Блуменщок
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Audi A3 Sportback 2.0 TDI Ambition
Audi A3 заслужава своята победа, заради своята по-добра динамика, икономичността и сигурното поведение на пътя, a специално изпълнението Sportback му носи дивиденти и заради допълнителното пространство за пътници и багаж.

2. Toyota Auris 2.2 D-Cat
Аргументите в полза на Auris са обширното вътрешно пространство, високото ниво на обурудване, както и изгодната цена. От друга страна кормилната уредба, спирачките и окачването имат нужда от усъвършенстване.
Технически данни
1. Audi A3 Sportback 2.0 TDI Ambition | 2. Toyota Auris 2.2 D-Cat | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 125 кВт (170 к. с.) | 130 кВт (177 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,1 сек | 10,0 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 38 м |
Максимална скорост | 222 км/ч | 210 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,9 л/100 км | 8,7 л/100 км |
Базова цена | 53 975 лева | Модификацията не се предлага у нас |
Viktor ot Canada
Nyama da cheta Germanska propaganda poveche !!! Statiyata e pulna sus netochnosti . Prevurnahte se evuv Jult vestnik veche . Napravete si edin kompetentent Test -drive na Yaponski avtomobili vs Germanski marki da vidim koi shte pobedi ??? Nie znaem koi !!!
Бай Ставри
Нищо не ти е ясно. А за лъжите се обърни към Тойода сан... ;)
Dizzle
Да ме извинявате,обаче дали нарочно,дали без да искате сте написали глупости в Техническите данни - Ауриса 0-100км/h ги взема за 8,2 сек. По-слабият 2.0 Д4д 126к.с. - 10.3 сек. Един вид - Аудито изостава. Ясно е,че пропагандирате немското ама айде все пак без лъжи...