Toyota подложи своя модел от среден клас на частично обновление. Първи впечатления.
Актуалното поколение на модела Toyota Avensis се подвизава на пазара още от 2009 година, но по всичко личи, че Toyota продължава да разчита на него за постигането на повече от приличен пазарен дял в средния клас на редица европейски пазари – включително този у нас. През 2011 година автомобилът беше подложен на своя първи фейслифт, а в средата на миналата година дойде време за втора поредна основна модернизация.
По-решително излъчване
Дори за неособено изкушените в областта на автомобилите наблюдатели няма да бъде трудно да различат обновения модел от неговите досегашни версии – предната част е получила характерните заострени черти на обновения Auris, която се характеризира с малка радиаторна решетка и източени предни светлини с присвит поглед. В комбинация със също напълно новата предна броня с големи въздуховоди това придава на Toyota Avensis по-модерно излъчване, което обаче не залита към ненужни дизайнерски експерименти – останалата част от външността е останала вярна на семплата и ненатрапчива елегантност. Оформлението на задната част е с по-силно изразени скулптурни елементи, но не изневерява на познатия вече стил на модела. Стилистичните промени са увеличили дължината на автомобила с четири сантиметра.
Във вътрешността на автомобила откриваме нови, по-ергономични предни седалки, които осигуряват повече удобство при пътуване. Както и досега, място за пътниците и техния багаж има в изобилие. Голяма част от използваните за направата на интериора са станали по-качествени и по-приятни на вид и допир, а възможностите за индивидуализация са разширени. Наред с превърналия се в част от серийното оборудване асистент за аварийно спиране, моделът е получил и други модерни решения като например изработени изцяло по LED технология предни светлини, автоматично управление на дългите светлини, асистент за разпознаване на пътните знаци, както и асистент за смяна на лентата.
По-добър комфорт
Модификациите по ходовата част са имали за цел едновременно да подобрят както возията и акустичния комфорт, така и пътното поведение на Toyota Avensis. Резултатът е налице – автомобилът преминава по-гладко и по-тико през неравности в сравнение с преди, и като цяло удобството при пътуване е осезаемо подобрено. Обратната връзка от кормилната уредба е на ниво, а по отношение на активната безопасност на пътя няма никакви забележки – освен по-комфортен, Avensis е станал и значително по-чевръст, отколкото беше досега, така че работата на японските инженери в тази насока определено заслужава похвала.
Хармоничен дизелов мотор с германско потекло
Друг съществен момент при обновената Toyota Avensis е дизеловият двигател, който японската компания доставя от BMW. двулитровата машина със 143 конски сили генерира максимален въртящ момент от 320 нютонметра, който се постига в диапазона между 1750 и 2250 оборота в минута. В комбинация с чудесно превключващата шестстепенна механична трансмисия той осигурява на 1,5-тонния автомобил достатъчно добър темперамент и хармонично разгръщане на мощността. Наред с дискретните си маниери на работа, моторът се отличава и с радващо скромен апетит за гориво – разходът при смесен цикъл на шофиране е едва около шест литра на сто километра.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Наред с по-модерния си външен вид и разширеното оборудване, обновената Toyota Avensis може да се похвали също така с икономично и култивирано задвижване в лицето на заимствания от BMW двулитров дизелов двигател. Промените в областта на ходовата част са довели до впечатляващ резултат – автомобилът действително е станал едновременно по-комфортен и по-чевръст в сравнение с преди. Като към това прибавим и впечатляващото съотношение цена-качества, изгледите моделът да продължи и занапред да бъде сред ключовите играчи в своя сегмент на българския пазар изглеждат повече от солидни.
Текст: Божан Бошнаков