Дебютът на обновения модел ще се състои по време на автомобилното изложение в Женева
Изненадващо е, че от триото Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108, което получи обновяване през 2014 г., най-добре в Европа се продава японецът. Те имат едно и съща платформа, габарити, оборудване и подобна цена, но през годините 2015-2017 Aygo продаде близо 255 000 автомобила, а С1 и 108 - съответно 180 хил. и 188 хил. единици. Време е за промяна. Пръв, който преживява обновяване, е най-популярният модел от триото - Toyota Aygo. Запазвайки фамилното X-лице, дизайнерите значително преобразуват автомобила отвън и ретушират интериора. Освен това компактният хечбек получава модернизиран двигател, който със сигурност ще задоволи прагматичните европейци.
На клиентите ще бъдат предложени версии с три или пет врати. Скоростните кутии са петстепенна ръчна или роботизирана x-shift. При автомобилите с механична трансмисия ускоряването до сто вече отнема 13,8 сек вместо 14,2 сек досега. Максималната скорост не е променена - 160 км/ч.
Всяко Aygo получава пронастроено окачване и кормилно управление, както и модифицирана шумоизолация на салона. Хечбекът може да бъде поръчан в екологично изпълнение с по-дълги четвърта и пета предавки, гуми с намалено съпротивление при търкаляне, система start & stop и оптимизирана аеродинамика.
В резултат от фейслифта на първо място се виждат предната оптика и различното разположение на дневните светлини, радиаторната решетка и предната броня с релефен Х-образен рисунък. Освен това под фаровете се появяват триъгълници, боядисани с лъскава черна боя, а задните светлини ся с променена архитектура. Цветовата палитра на каросерията е допълнена с два свежи цвята - Magenta и Blue. Не разполагаме със снимки на салона, но производителят ни уверява, че Aygo ще получи доработено арматурно табло и нови варианти на тапицерията.
В гамата на Aygo има три нива на оборудвана – базово х, средно х-play и луксозно х-clusiv. Освен това се предлагат две специални версии - x-cite и x-trend. Например, x-cite впечатлява с лилавия цвят на каросерията, черните колони, покрива и 15-инчовите джанти.
Любовта на европейците към малката Toyota се обяснява не само с нейните скромни габарити, оригиналния дизайн и разумната цена, но и с разхода на гориво. Преди промяната Aygo в комбиниран цикъл консумира 4,1 л/100 км и отделя в атмосферата 95 г въглероден двуокис на километър. След актуализирането двигателят 1.0 VVT-i е станал не само по пестелив (3,9 л/100 км и 90 г/км), но и по-мощен - 72 к.с. срещу 69 к.с. Дебютът на обновеното Aygo ще се състои по време на автомобилното изложение в Женева, а продажбите ще започнат в средата на 2018.