Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Compact Cruiser EV: Завръща ли се FJ Cruiser?

15.06.2022 10:59

Първи поглед към бъдещия електрически всъдеход, очакван на пазара към 2030 г.

Студията беше показана в края на 2021 г. като част от представянето на електрическите автомобили на Toyota – без да се дават повече подробности. Сега Toyota обявява, че моделът е спечелил наградата Car Design Award 2022 за концептуални автомобили и ни предоставя още снимки на малкия SUV – отново без допълнителни подробности. Но ние вече знаем малко повече.

Офроудърът се позиционира като всъдеход с голям просвет, дънна защита и масивна престилка, както и с тесни LED фарове, оградени от изправени ленти на мигачите. Предният капак изглежда плосък с широк процеп за охлаждане. Отстрани привличат вниманието широките пластмасови калници с открояващ се цвят, които предлагат защита на внушителни офроуд гуми. Автомобилът с четири врати има почти квадратни странични огледала, разположени на перваза на прозореца. Долната линия на прозорците е назъбена отзад и завършва във вертикална задна част.

Челното стъкло е стръмно, покривът с багажник върви почти хоризонтално и завършва с изправен заден капак с малък прозорец. В допълнение към червената ивица зад задните врати Toyota Compact Cruiser цитира FJ Cruiser, който беше представен в САЩ през 2006 г., не само с неговата синя цветова схема. FJ Cruiser възпроизвеждаше стила на FJ40 и беше базиран на Toyota Land Cruiser. През 2014 г. този SUV беше изтеглен от гамата в САЩ и впоследствие се произвеждаше само в Япония за износ в Чили, Южна Африка, Филипините и други страни. Моделът беше задвижван от 4,0-литров V6 с няколко нива на мощност.

А какво има под външността на Compact Cruiser? Тук офроудърът би трябвало да е възприел платформата за електрически автомобил E-TNGA от асортимента на Toyota. Със сигурност моделът разполага серийно с два електромотора, всеки от които действа на един от двата моста, като по този начин се осъществява електрическото задвижване на четирите колела. Спектърът на мощността на платформата варира от 80 до 150 кВт, пробегът за по-големите модели би трябвало да е между 500 и 600 км. Серийната версия на Compact Cruiser вероятно ще може да излезе на пазара към средата на десетилетието. Тогава платформата може би ще е оборудвана и с твърдотелни вместо литиево-йонни батерии.

 

Текст: Холгер Витих 
Снимки: Toyota

Коментари
comments powered by Disqus