Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Corolla: Старо име, нов късмет

15.05.2019 09:29

Първа среща с новото издание на бестселъра на Toyota.

Без значение дали човек е сред почитателите на Toyota Corolla или тъкмо обратното, не може да има спор, че този модел е важен за световната индустрия. Защото това е най-продаваният модел в историята. Още преди дванайсетото поред поколение на Corolla да стъпи на пазара, от неговите предшественици са продадени над 45 милиона екземпляра. Факт е, че всяко от изданията на японския компактен модел само по себе си представлява напълно различен продукт, така че ако трябва да погледнем по-строго на въпроса кой е най-продавания автомобил в историята, призът би могъл да бъде присъден и на „костенурката“ на VW, тъй като тя през всички десетилетия на производството си не е променяна кардинално нито като дизайн, нито като техника. И в двата случая обаче Corolla остава пред третия претендент за короната – VW Golf. Corolla се завръща в напълно нова форма – компактният модел, който успява в почти еднаква степен да се хареса на хората по целия свят, на всички континенти в продължение на повече от половин век, е готов за нови подвизи.

По-характерна външност

Новото издание на модела е базирано на т.нар. Toyota Global Architecture Platform, накратко TNGA, която вече познаваме от малкия SUV модел C-HR и от последното издание на хибридния пионер Prius. Клиентите могат да избират между три основни варианта на каросерията – динамично ориентиран хечбек, класически седан и функционално комби. Първата ни среща с модела беше със седан в предпоследното най-високо ниво на оборудване Luxury и заимствано от Prius хибридно задвижване със 122 конски сили. Скоро ще се постараем да ви запознаем и с впечатленията си от другите модификации на модела.

Първото, което трудно може да остане незабелязано в новия модел, е оформлението на предната част. То е почти дръзко за сдържан модел, за какъвто сме свикнали да приемаме Corolla. Отстрани на съвсем тясната радиаторна решетка с хромирана лайстна са разположени характерно присвити светлини с изострен контур, а предната броня се откроява с голям вентилационен отвор. Специфичните вертикални елементи в предната броня, наподобяващи бумеранг, са подчертани с хромиран елемент и в малко по-различен вариант могат да бъдат открити и в задната част на автомобила. Силуетът със снишена предница и повдигната, заострена задница, както и относително изобилната хромирана украса, по някакъв начин навяват асоциации с предназначените за американския пазар седани на концерна Toyota, което всъщност е доста ярък отличителен белег на фона на конкуренцията на Стария континент.

Високите нива на оборудване включват приятен микс от меки пластмаси, пиано лак и кожа. Седалките с ръчна настройка осигуряват добро ниво на странична и лумбална опора. Вътрешният простор е на типичното за класа ниво. Багажният обем от 361 литра не е особено голям, но това в известна степен е резултат от интегрирането в пода на акумулаторната батерия.

Повече за впечатленията ни от новото издание на Toyota Corolla можете да откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Toyota

Коментари
comments powered by Disqus