Японският концерн продаде 9 528 438 автомобила през миналата година (-11,3%)
Концернът Toyota продаде 9 528 438 автомобила през 2020 г. (-11,3%). От този брой 142 293 броя се падат на камионите Hino (-25,1%). Що се отнася до общия резултат, и то само за автомобилите, Toyota излезе на върха в света. През 2019 г. тя беше втора след Volkswagen. Междувременно сред марките на японския концерн Lexus оцеля най-добре през последната вирусна година (718 715 броя, -6,1%), а марката Hino преживя най-трудно.
Световният пазар през 2020 г. претърпя спад от 14-17% (данните се различават според различни източници, тъй като резултатите от годината не са финализирани). Предисторията си струва да се вземе предвид, когато се разглеждат позициите на играчите.
Toyota се гордее с продажбите на електрифицирани модели: 1 959 570 бройки (+ 1,9%). От този брой 1 905 941 единици са обикновени (те са увеличили), 48 513 са plug-in хибридите, 3346 са чисти електрически автомобили и 1770 са превозни средства с горивни клетки (Mirai).
ГигантътVolkswagen Group отчита продажби от 9 305 400 автомобила през 2020 г., което е с 15,2% по-малко в сравнение с 2019 г. От марките в състава на концерна Seat потъна най-много (-25,6%, 427 000 бройки), докато най-малко загубиха премиум марки Bentley, Lamborghini и Bugatti (-3%), резултатите от които са обединени в една линия (18 700 автомобила). Камионите Man и Scania (общо 190 200 броя, -21,5%) могат да бъдат приспаднати, ако трябва да вземем предвид само автомобилите.
Положителното е, че Volkswagen отбеляза доставката на 231 600 чисти електрически автомобила, което е повече от три пъти повече (+ 214%) в сравнение с 2019 г., както и 190 500 Plug-In хибриди (+ 175%). Най-популярният електрически автомобил на концерна - ID.3, спечели 56 500 купувачи през 2020 г., последван веднага от Audi e-tron (47 300).
Миналата година Renault Group продаде 2 949 849 автомобила (-21,3%). Данни за неговите партньори: Mitsubishi (854 091, -37,6%) и Nissan (4 029 166, -22,2%), така че параметърът за целия алианс е 7,83 млн. единици (-23,9%), което го поставя нса трета позиция в класацията. Корейският конгломерат Hyundai-Kia с 6.52 млн. автомобила (-10.4%) в глобалната класация е четвъртият, а петият е GM (6,26 млн., -13.2%).
Renault Group има силно присъствие в Европа. На този пазар той успя да продаде 115 888 електрически автомобила (+ 101,4%), от които 100 657 са Renault Zoe (+ 114%).
Концерните FCA (3,9 млн., -16,8%) и PSA (2,51 млн., -27,8%) от гледна точка на количеството (6,41 млн-) изпреварват GM и дори заплашват Hyundai-Kia, но сливането им в корпорация Stellantis стана факт на 16 януари 2021г. Затова все още не ги броим заедно. И поотделно те губят от Honda и Ford (предварителни данни от 4,5 и 4,15 млн. единици). В същото време PSA затваря Топ 10, а гигантът Daimler е на деветата позицияв световната класация (2,55 млн, -12,2%).