Apple с 178,119 милиарда долара оглавява престижната генерална класация в света
Британската бранд- консултантска агенция Interbrand публикува класация на най-скъпите марки в света. Сред 14 автомобилни марки, представени в изследването, първото място заема Toyota.
Цената на японската компания експертите изчисляват на 53,580 млрд. долара. Това число е с 9% повече, отколкото миналата година. В общата световна класация марката Toyota е на пето място, като по този начин излиза едно място напред в сравнение с 2015.
На второ място сред автомобилните марки е Mercedes-Benz (43 490,0 милиарда долара), като подобрява показателя си с 18%. В генералното класиране германската марка се нарежда на 9-о място, като едновременно скача три стъпала нагоре в сравнение с миналата година.
Третото място отива при BMW. Цената на баварската марка се оценява на 41,535 милиарда долара (+ 12%). През 2016 BMW в общото класиране заема 11-о място. Германската марка запазва позицията си като през изминалата година.
Четвърти след автомобилните концерни е Honda, оценен на 22,106 милиарда долара (-4%). В генералното класиране японската марка се нарежда на 21-во място. Пета позиция сред автомобилните марки е отредена на Ford, който заема 33-то място. Неговата цена експертите на Interbrand определят на 12,962 милиарда долара (+ 12%).
За първи път в класацията на най-скъпите марки влиза американската Tesla. Цената на компанията се оценява от експертите на 4,011 милиарда долара. Tesla се намира на последно, стотно място в общия рейтинг.
Най-скъпите марки в света анализаторите определят по следния начин: Apple (178,119 млрд. долара), Google (133,252 млрд. долара) и Coca-Cola. (73,102 млрд. долара).