Нивата трябва да бъдат дефинирани според възможностите на системата
Шефът на Toyota Research Institute Гил Прат призова автомобилните производители и надзорните органи с цел унифициране на понятията за нивата на автономност на автомобилите, за да се избегне объркване.
"Особено важно е хората да не се объркват с нивата на безпилотните автомобили, тъй като при различните автомобилни производители съществува възможност за едно и също ниво на автономност да има сериозни различия, посочи Гил Прат. - Необходимо е да бъдат премахнати противоречията и да се уверим, че нивата на автономност са дефинирани според възможностите на системата, а не от степента на разсейване на водача от управление ".
Известно е, че днес общоприетата класификация на безпилотните включва Level 0 (без автопилот, но има функции, които съобщават на шофьора за опасности) до Level 5 (безпилотна функция, напълно автоматизирана, която елиминира пряка намеса на човека в процеса на управление).