В Япония компанията представи задвижван от горивна клетка автомобил, чиито максимален пробег възлиза на 750 километра.
Toyota провежда експерименти с горивната клетка от 1997 година. В последните години японците разработиха няколко функциониращи прототипа, които бяха обозначени с названието Fuel Cell Hybrid Vehicle. Актуалните превозни средства ползват техническата платформа на продавания само в Япония SUV, наречен Kluger.Новата версия на Toyota Kluger FCHV-adv разполага с уголемен резервоар, чиито капацитет отчита 156 литра. Налягането в него също е увеличено от 350 на 700 бара. Автомобилът ползва система за оползотворяване на отделяната при спиране енергия, а разходът на допълнителните агрегати също е редуциран. Иновативният всъдеход може да стартира успешно дори при температури от минус 30 градуса.
Японците проведоха успешно демонстративно пътуване от Осака до Токио на разстояние от 560 километра с включено радио и климатична инсталация, за да симулират реални условия. По данни на производителя автомобилът може да измине и 750 км, ако бъдат спазвани някои мерки за по-голяма икономичност. Освен в Япония развойните инженери на Toyota подлагат на изпитание своите горивни клетки и в Калифорния, САЩ.