Фондът подкрепя иновативни компании, които развиват перспективни продукти
Японската финансова и инвестиционна група SPARX основа втори "фонд за бъдещето" - Mirai Creation Fund II, а първоначалните инвеститори са Toyota Motor Corporation и Sumitomo Mitsui Banking. Фондът възнамерява да подкрепя иновативни компании, които развиват перспективни продукти в пет области: интелигентни технологии, роботика, технологии за използване на водород, в това число фирми и проекти, свързани с производството, доставката и употребата на водород, електрификация и нови материали (този списък е разширен с два пункта в сравнение с фонда номер едно, учреден през 2015 г.).
Думата "бъдеще" на японски означава Mirai. Така Toyota нарича своя водороден модел, както и фонда.
Toyota Corporation продължава да развива "новата мобилност". Преди дни тя пусна в Хонолулу каршерингова мрежа Hui. Тя се управлява от хавайски дистрибутор на Toyota - Servco Pacific. В парка има автомобили Toyota и Lexus. За координация е включена новата електронна платформа Mobility Services Platform (MSPF).
Участието на Toyota и Sumitomo във фонда на SPARX достигна 14,3 млрд. йени (128 млн. долара). До края на март 2019 г. проектът ще бъде отворен за млади партньори. В резултат на това общите финансови ангажименти на Mirai Creation ще достигнат 50 млрд. йени. Развитието на тези фондове, според авторите на плана, ще доведе до появата на нови системи за изкуствен интелект и нови инженерни решения в областта на екологичния транспорт. Трябва да добавим, че Toyota също подкрепя проектите за водородни автомобили чрез собствения си фонд Toyota Mobility Foundation.