Toyota показа втория прототип на спортното купе, по което работи заедно със Subaru. FT-86 II Concept наистина ще разчита на боксеров двигател и въпреки че на този етап няма официално потвърждение, вероятно става въпрос за двулитров атмосферен мотор.
В Женева трябваше да дебютира серийния вариант на спортното купе, но в крайна сметка японците заложиха на втора прототипна версия, която е своеобразна евлоюция на представения през миналата година в Токио FT-86. При нея впечатление прави значително по-агресивната предна част, която е получила дневни LED светлини, допълващи основните, модифицираните стопове и дифузор отзад, както и новото крило.
Модифицираният аеродинамичен пакет на FT-86 II Concept определено се отразява положително върху излъчването на спортния модел, а най-хубавата новина в тази посока е, че представеният в Женева модел е „най-точният показател от всички досегашни за това как ще изглежда серийният автомобил“.
Toyota ще се откаже от „тежките двигатели с голям работен обем“ и „ще се върне към спортните си корени, комбинирайки високооборотния боксеров двигател с компактна и лека шестстепенна трансмисия“. Тази конфигурация гарантира максимално нисък център на тежестта, което от своя страна осигурява не само отличната водимост на спортното купе, но и доброто съотношение маса/мощност. В същата посока е и архитектурата с предноразположен двигател и задно предаване.
Габаритите на FT-86 II Concept са дължина 4235 мм, широчина 1795 мм, височина 1270 мм и междуосие 2570 мм. За сравнение Subaru Impreza WRX STI е също толкова широк автомобил, но е с 200 мм по-висок и с 350 мм по-дълъг.
Серийната версия на спортното купе ще се появи на пазара в Европа през 2012 г.
Анонимен
Брутален концепт. Ако истинският модел е на 80% от това, ще има огромен успех !