Toyota FT-Bh ще наложи нови стандарти по отношение на икономията и вредните емиси в сегмента на градските автомобили.
Новият хибрид на японците, който дебютира като прототип на автомобилното изложение в Женева, попада в класа на супермини автомобилите с пет врати, ако се съди по външните габарити, но тежи 786 кг и отделя приблизително 50% по-малко вредни емисии - 49 г/км CO2.
При изработването на прототипа инженерите на Toyota нарочно са избягвали сложните производствени процеси и използването на скъпи материали, за да може евентуалният сериен наследник на FT-Bh от една страна да не се различава съществено от студията и от друга – да бъде достъпен за масовия потребител. Стоманените конструкции са комбинирани със специални порести материали, които да оптимизират температурния мениджмънт в купето и да ограничат теглото на интериорните детайли.
Дългият 3985 мм автомобил е оборудван с двуцилиндров еднолитров двигател, който работи на принципа на Аткинсън, и електромотор, захранван от литиево-йонна батерия, разположена под задните седалки. Тази конфигурация позволява на FT-Bh да отечете среден разход от 2,1 литра за 100 км пробег. Не само силовият тракт обаче съдейства за отличната ефективност на четириместният FT-Bh, а и намаленият до 0,235 коефициент на челно съпротивление в комбинация със специално разработените за прототипа гуми с ниско съпротивление на Michelin с размери 145/55R18.