Land Cruiser, големият 300 и по-малкият Prado са на опашката за хибридизация
Toyota е един от лидерите в развитието и масовото внедряване на хибридно задвижване, но всички системи са базирани на бензинови двигатели. Междувременно индустрията има десетилетна история, развиваща се успоредно с производството на дизелови хибриди, от Peugeot до BMW и Volvo до Kia. Сега, според Best Car Web, дизелово-хибридните системи са станали част от плановете на Toyota. Те трябва да помогнат за електрифицирането на големи кросоувъри и всъдеходи, както и на лекотоварния транспорт.
Един от кандидатите за хибридизация е ванът Hiace (и неговият събрат Toyota Granace), който сега използва 2,8 дизелов и 3,5 бензинов шестцилиндров двигател с мощност от 150 до 281 к.с..
По неофициални данни Land Cruiser, големият 300 -и и по-малкиятPrado са на опашката за хибридизацията. Става дума за за бензинови двигатели с вътрешно горене и евентуално за дизели. Prado ще смени своето поколение през 2023 г. Според неофициална информация през 2024 г. той ще демонстрира хибридна система с двигател 2,5.
Самата компания Toyota няма дизелови хибридни модели, но дъщерното дружество на Toyota Motor Corporation - Hino, има дизелово-хибриден камион Dutro (Hino 300) с 4,0 редови дизелов четирицилиндров двигател и електрически мотор със сумарна мощност 150 к.с. и 470 Нм.
Японската медия не уточнява вида на хибрида (умерен до включен). Така или иначе, разширяването на хибридните модели на компанията ще стане по-удобно. Предимно на японския пазар. След това част от това може да бъде разпространено много по -широко.
Логично е: в Европа общият брой на продадените хибриди и електрически автомобили вече лесно спори с някога непобедимите конвенционални дизели. Новите бензино-електрически инсталации със сигурност ще бъдат добре дошли в САЩ. Между другото, добре информирани източници предсказват мистериозна хибридна версия, без да посочват данните за третото поколение на Tundra.