Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota GR 86 (2022): Спортното купе ще се предлага в Европа

17.03.2022 12:34

В Германия японският модел вече може да се поръча на цени от 33 990 евро нагоре

Малкото спортно купе промени името си от GT86 на GR 86, но запази концепцията си: атмосферният двигател е отпред и задвижва задните колела. 

Японското сътрудничество, чийто плод е компактното купе, навлиза в следващия си кръг. Както и при предишното поколение, новото Subaru BRZ, което беше официално представено през есента на 2020 г., и версията на Toyota, която сега е преименувана от GT86 на GR 86, се различават само в детайлите. Що се отнася до задвижването, 2,4-литровият четирицилиндров боксер, разработен от Subaru, продължава да не използва турбокомпресор и да изпраща мощността си към задните колела.

Стандартно въртящият момент се предава към задния мост от механична шестстепенна скоростна кутия; като опция това може да става посредством шестстепенна автоматична трансмисия с лостчета за превключване на волана. Тези, които поръчат механичния вариант, могат да изберат режим за писта и/или да деактивират контрола на стабилността с натискане на бутон. Автоматичните версии също имат режими за шофиране – нормален, спортен и за сняг, адаптивен круиз контрол и други електронни асистиращи системи.

Малко по-мощен от Subaru BRZ

При Toyota двигателят е малко по-силен, отколкото в Subaru (234 вместо 228 к.с.). Дали това се дължи на технологията за двойно впръскване D-4S на Toyota, която комбинира директно и колекторно впръскване? Двата японски автомобила са с еднакъв максимален въртящ момент (250 нютонметра); сега той е налице много по-рано, отколкото в предшественика, а именно при 3700 вместо 6000 оборота. Платформата е еднаква за GR 86 и BRZ: тук се използва новата глобална архитектура на Toyota.

В Германия от април срещу 33 990 евро

За разлика от Subaru, който няма да предложи официално новия BRZ по нашите земи, Toyota ще предлага GR 86 и в Европа. Очакваме да бъде представен през април 2022 г.; можете да го поръчате още сега. Цените започват от 33 990 евро. Предлагат се три нива на оборудване – Pure, ръчно и автоматично. Серийното производство на Toyota GR 86 ще започне през май 2022 г. и е ограничено до две години. Доставките на първите автомобили ще започнат през лятото на 2022 г.

Заключение

Както и при предшественика, задвижването на Toyota GR 86 сигурно ще предизвика противоположни реакции. Неговите фенове ще продължат да се радват на компактното спортно купе за неговия пуристичен характер. Критиците му вероятно ще продължат да искат повече мощност чрез принудително пълнене. И по-силна визуална диференциация от Subaru BRZ, който вече няма да се предлага официално у нас.

 

Текст: Томас Харлоф
Снимки: Toyota

Коментари
comments powered by Disqus