След GR Yaris японците представят върховната Corolla като опонент на VW Golf R
Конкурентката на Hyundai i30 N и VW Golf R е дори визуално по-зашеметяваща от своя далеч не интровертен брат GR Yaris – въпреки че възприема за база каросерията на доста скучната Corolla Sport. Новата предна престилка демонстрира паст за охлаждане с решетка тип пчелна пита. Разширените калници имат множество прорези отпред и са сякаш добавени към корпуса отзад. Те разширяват GR Corolla с 20 милиметра отпред и 30 милиметра отзад в сравнение с базовия модел. Капакът също има вентилационни отвори.
Надписът GR Four в областта на страничните прагове е препратка към променливото задвижване на всички колела с електронен многодисков съединител, което Toyota дари на новата GR Corolla. Това не е единствената техническа аналогия с GR Yaris. По-голямата сестра възприема и неговия 1,6-литров трицилиндров мотор, но в тунингован вид. Благодарение на турбокомпресора и охлаждането на сгъстения въздух бензиновият двигател осигурява 304 к.с. и максимален въртящ момент от 370 нютонметра. Между другото се казва, че ауспухът с три крайни тръби е основно отговорен за постигнатата допълнителна мощност в сравнение с GR Yaris (261 к.с. и максимум 360 Нм). Водачът сменя шестте предавки собственоръчно. Toyota все още не е съобщила динамични характеристики.
Обширна фина настройка на шасито
Блокиращите Torsen диференциали на двата моста са проектирани да оптимизират сцеплението. Базовото окачване, взето Corolla Sport, работи с елементи тип Макферсън на предния мост и двойки носачи отзад, а също включва и подобрени пружини, амортисьори и сачмени лагери. Следата е по-широка с 60 милиметра отпред и с 85 милиметра отзад в сравнение със стандартната Corolla. Gazoo Racing предлага за новия си модел три режима на шофиране, които влияят, наред с друго, върху реакцията на педала на газта и управлението. Разпределението на мощността при задвижването на всички колела може да се дефинира отделно, така че GR Corolla да може да се адаптира още по-плътно към вашите собствени предпочитания за динамика на шофиране. Допълнителните разпънки в задната част са проектирани да оптимизират устойчивостта на усукване.
Текст: Томас Харлоф, Ули Бауман
Снимки: Toyota