Особено свирепа двуместна версия с допълнителни спортни подобрения
При Toyota звездите говорят за повече спорт. След известния GR Yaris японците представиха върхова Corolla. Предлага се и в свръхяка версия Morizo Edition. Европейските фенове обаче първоначално остават с празни ръце.
Три изпускателни тръби
В лимитирания вариант на модела "Circuit Edition" изработената от карбон секция на покрива завършва със спойлер, докато стандартната GR Corolla разполага тук с черен аеродинамичен ръб. И в двата варианта задната престилка, която е черна в центъра, възпроизвежда оформлението на предната част на автомобила. В долната част има дифузор, който рамкира може би най-впечатляващия дизайнерски детайл на Toyota GR Corolla: трите ауспухови тръби на изпускателната система, от които външните са с класически кръгла форма, докато централният елемент е овален. Няколко GR емблеми са разпределени по корпуса; надписът "GR Four" е релефен в задната част на страничните прагове.
Той е препратка към променливото задвижване на всички колела с електронен многодисков съединител, което Toyota дари на новата GR Corolla. Разпределение на въртящия момент може да се регулира в три режима: 60:40 в полза на предните колела, 50:50 или с акцент върху задния мост в съотношение 30:70. 4WD задвижването не е единствената техническа аналогия с GR Yaris. По-големият брат също има 1,6-литров трицилиндров мотор, разбира се, в тунингован вид. Благодарение на турбокомпресора и междинното охлаждане бензиновият двигател осигурява 304 к.с. и максимален въртящ момент от 370 нютонметра. От фирмата твърдят, че ауспухът е основно отговорен за постигнатата допълнителна мощност в сравнение с GR Yaris (261 к.с. и максимум 360 Нм). Водачът сам сменя шестте предавки. Toyota все още не е съобщила динамичните характеристики.
Хардкор версия Morizo Edition
Но Circuit Edition не е най-безкомпромисният вариант на GR Corolla. Във версията Morizo хот хечът става още по-спортен. От една страна, визуално: хардкор версията добавя допълнителни отвори за въздух отпред към дизайнерските характеристики на Circuit Edition - така спирачките на предните колела се охлаждат по-ефикасно. Между другото, главният изпълнителен директор Акио Тойода участва в технологичния пакет. Не само с това, че специалният модел е кръстен на него (когато се състезава, шефът на Toyota използва псевдонима Morizo Kinoshita). Тойода лично е определил специалните качества на тази GR Corolla, която е оптимизирана за писта и се предлага само в два цвята (Windchill Pearl и ексклузивно матово сиво за Morizo).
Трицилиндрово турбо с повече въртящ момент
Има малък плюс по отношение на мощността. Той не се изразява в максималната стойност, която остава на нивото на стандартния модел. Максималният въртящ момент, от друга страна, се увеличава до 400 нютонметра. За по-добро ускорение и оптимизирано сцепление скоростната кутия има по-късо предавателно отношение, а и Gazoo Racing е пренастроил двата самоблокиращи диференциала.
Изкуствено ограничено предлагане
Според съобщения в американските медии Toyota ще произведе общо само 8600 броя GR Corolla от моделната 2023 година; 6600 от тях са предназначени за САЩ. Само 1500 автомобила от този брой ще дойдат при новите си собственици като Circuit Edition, изданието Morizo дори е ограничено до 200 екземпляра. Според Майк Трип, вицепрезидент по маркетинг в Toyota USA, фирмата може да произведе повече бройки в завода си в Motomachi в Япония. Тя обаче няма интерес към това и изглежда, прибягва до концепцията за изкуствен недостиг. Целта била да се изработи "точно един автомобил по-малко", каза Трип пред американското списание "Road & Track".
Текст: Томас Харлоф и Ули Бауман
Снимки: Toyota