Юбилейно изпълнение на GT4 модела в ограничен тираж от шест екземпляра
С възраждането на спортната икона Supra хората от Toyota пуснаха и GT4 състезателна версия за клиенти. Сега германско-японският състезателен отдел празнува 50-ия продаден GR Supra GT4 със специално издание.
Supra е един от най-великите универсални играчи в състезанията: независимо дали е на затворена писта, овално, чакълено или драг трасе, японският култов спортен автомобил е успешен навсякъде. Съответно от самото начало беше ясно, че петото поколение, създадено в сътрудничество с BMW, също трябва да може да се вихри по състезания. През последните две години една от основните области на приложение са GT4състезанията за клиенти, където се състезават автомобили, близки до серийните.
Към днешна дата версията GT4 е донесла на Toyota и нейните клиенти 36 победи в класа и 78 подиума в повече от 250 състезания. В Германия GR Supra GT4 участва в DTM Trophy, ADAC GT4 Germany и Nürburgring Endurance Series, както и в други прояви. Освен това GT4, който е разработен съвместно в Кьолн, се бори за титли в Европейското първенство и в многобройни серии в Северна Америка и Азия.
Специална маркировка за състезатели и колекционери
За да отпразнува 50-ия продаден GR Supra GT4, Toyota представи специално издание от шест автомобила. По два отиват на основните пазари в Азия, Европа и Северна Америка. Ограниченото издание на състезателната Supra ще е оцветено в Toyota Gazoo Racing червено и ще носи специални логотипи отстрани, по покрива и интериора на автомобила. Вътре ще има ексклузивен интериорен покривен елемент, както и седалки за водача и пътника с надпис GR Supra GT4.
Седалката до водача е знак, че автомобилите не са непременно предназначени за състезателна кариера. Самата Toyota рекламира модела като акцент за частни колекции, но е възможно и бъдеще като играчка за неделен спорт. Японският производител посочва цената от 175 000 евро (плюс данъци и доставка). Това означава, че няма допълнителни разходи в сравнение с класическия GT4 състезателен модел.
Поради регламента на Toyota Gazoo Racing не беше позволено да се намеси в техническата част. Според Toyota 3,0-литровият шестцилиндров двигател с двуструен турбокомпресор и BMW гени продължава да доставя отдава 320 кВт/430 к.с. и максимален въртящ момент от 650 Нм. Мощността се предава чрез седемстепенна автоматична трансмисия и механичен самоблокиращ диференциал.
Текст: Филип Кьорнер
Снимки: Toyota