Спортистът с ръчни скорости вече може да бъде поръчан
Да зарадваш феновете на спортните автомобили не е толкова трудно - добро съотношение между мощност и тегло, задно предаване, подобаващ звук и... евентуално механични скорости. GR Supra на Toyota е добър пример в тази насока и вече предлага на клиентите си единственото, което може би липсва на някои от клиентите на нейния събрат BMW Z4 - класическа механична трансмисия.
Toyota GR Supra с ръчни скорости идва на пазара през септември, като досега единствената възможна трансмисия за четири- и шестцилиндровите варианти на модела беше осемстепенния автоматик от ZF. Шестстепенната ръчна трансмисия ще се предлага единствено в комбинация с шестцилиндровия мотор. Червеният надпис Supra подсказва за спецификата на новата версия. Вътре ни очакват три класически педала и скоростен лост с надпис GR върху кръглата и ергономична ръкохватка. Предавателната кутия е екипирана с технологията iMT - софтуер, който напасва оборотите и позицията на дроселовата клапа при превключване.
Едновременно с механичната трансмисия, спортното купе получава и някои други новости - например вместо в черно, интериорът вече може да бъде поръчан в цвят "Tan". Нови са и 19-цоловите джанти, чийто дизайн напомня на GR86 и GR Yaris. Всяко от колелата е олекотено с 1,9 килограма. Промени има и по адаптивното окачване "Adaptive Variable Suspension" (AVS), по управлението и по напречните стабилизиращи щанги. Озвучителната уредба JBL също е подобрена.
Олекотената версия GR Supra Legend Lightweight е с 16,5 килограма по-лека, което се постига с различна аудиосистема, отпадане на кожените тапицерии, електрическия реглаж на седалките и лумбалната опора. В сравнение с 3,0-литровия модел с автоматик намалението на теглото е дори 38,3 килограма.