Предсерийният прототип GR Yaris RS се предлага в цвят Precious black pearl
Японците разкриха цялата гама на Toyota GR Yaris с три врати за родния пазар. Оказа се, че в допълнение към показаната по-рано „гореща “ модификация RZ, там ще се продават любопитни нива на изпълнение RC и RS, достъпни само в Япония. Известно е, че GR Yaris RZ е оборудван с трицилиндров 1,6 G16E-GTS турбо двигател с мощност от 272 к.с. и 370 Нм, шестстепенна механична трансмисия и задвижване на колелата GR-Four с многодисков съединител. Отпред - окачване McPherson, отзад - двойни носачи, спирачки - дискове с вентилация. По-мощните версии добавят ковани джанти BBS, гуми Michelin Pilot Sport 4S и диференциали с ограничено приплъзване Torsen отпред и отзад.
Предсерийният прототип GR Yaris RS се предлага в цвят Precious black pearl. Подобен нюанс ще има на предния панел в салона.
Вариациите RS (на снимката) и RC ще влязат в продажба през септември 2020 г., докато поръчките за RZ First Edition и RZ High-Performance First Edition се приемат отдавна и ще бъдат получавани о 30 юни, а доставките трябва да започнат през лятото.
Хечбекът Toyota GR Yaris RC почти изцяло копира RZ, но е подготвен за състезания. Технически те не се различават, а двигателят 1,6 развива същите 272 к.с., трансмисията също съвпада. Но в RC са отстранени елементите, "които не са необходими за управление " (по-специално мултимедийната аудио система Display Audio). RC също има различен размер на гумите (205/45 R17, докато RZ има 225/40 R18). Следователно масата на RC е значително по-малка: 1250 кг срещу 1280.
RS оборудването включва спортни седалки с тапицерия от плат.
Вариантът GR Yaris RS е „най-тихият“ в семейството. Той се базира на каросерията на GR Yaris и според конструкторите има „фини настройки“ от гамата GR. В същото време вместо двигателя 1,6 тук е монтиран трицилиндров 1,5 M15A-FKS агрегат (120 к.с., 145 Нм). Той работи в комбинация с вариатор Direct Shift-CVT (с т. нар. начален етап, пера за превключване и имитация на десет предавки) и задвижване на предните колела, както при четвъртото поколение на Yaris с пет врати . Размерът на гумите е същият като RZ (225/40 R18), а такъв тип с три врати тежи 1130 кг.
Първоначалната серия RZ First Edition е украсена с черен карбонов покрив, включително опция с мраморно покритие. Вдясно на предното стъкло е автографът Morizo .
Връщайки се към оригиналното издание GR Yaris RZ First Edition, заслужава да се отбележи незадължителният автограф Morizo като декорация. Morizo Kinoshita е псевдонимът на президента на Toyota Motor Corporation Акио Тойода, под който той участва в 24 часа на Нюрбургринг през 2009 г. зад волана на прототипа на суперавтомобила LFA, като заема четвърто място в класа и 87-о място в крайното класиране. По-късно той неведнъж се качва зад волана на различни състезателни и спортни модели като Morizo. И все още прави това, въпреки че вече е на 64 години.