Наред с новия Jeep Cherokee, в Ню Йорк стартира и втори средно голям SUV. Новата Toyota Highlander, вече трето поколение, празнува своята премиера на Източното крайбрежие.
Дългият 4,85 м SUV показа ясно каква позиция си е извоювал офроудъра на Toyota в САЩ. Всъщност те си позволяват в действителност да поставят двата модела Toyota Highlander и Toyota 4Runner един срещу друг. При което Highlander играе ролята на един ориентиран към пътя софтроудър, а якият високопроходим 4Runner, произведен първоначално от Pickup Hilux като офроудер. Междувременно Highlander стана номер едно в САЩ, като през изминалата година са били продадени над 120 000 броя. За сравнение обаче в Германия, тя се предлага от свободни вносителите, само в безкрайно малки хомеопатични дозировки.
Toyota Highlander като хибрид
На американския пазар новата Toyota Highlander стъпва оборудвана с два бензинови двигателя, един хибрид и евентуален дизел. Относно спецефичните производствени данни Toyota в момента мълчи. Въпреки това двигателите, 2,7-литров четирицилиндров, 3,5-литров V6 и Hybrid комбинацията от V6 с електромотор са вече известни от другите модели.
С външната си дължината от 4,85 метра Toyota Highlander е пораснала в сравнение с предходния модел със седем сантиметра. Осем човека трябва да си намерят място, което значи на тези пътници да им е уютно. Математически този брой на пътниците се получава от третия ред седалки, който е точно за трима пътника. А сега нещо, което ще заинтригова нежния пол - централната конзола е оборудвана с ниша, покрита с ролетна щора - достатъчно голяма, за да поеме една дамска чанта.
Повече комфорт и динамика
Toyota също така обещава голям напредък по отношение нивото на шума и качеството на материалите, японците обаче остават по-консервативни относно техническите трикове: шестстепенна автоматична трансмисия или първите налични задни сензори за паркиране не предизвикват голяма сензация. Все пак няколко помощни системи са вече на борда: сигнализация за мъртвия ъгъл, адаптивен круиз контрол, камера за задно движение и система за предупреждение за опасност от сблъсък.
От друга страна задвижването е същото като на новия Toyota RAV4: автоматично разпределение на тягата под името "Dynamic Torque Control", което на практика означава динамичен контрол на въртящия момент с предпочитано задвижване на предните колела и електрическо сервоуправление с променлива твърдост в зависимост от ситуацията по пътя.
За новата Toyota Highlander ще трябва малко да се изчака. Произведените в Принстън, щата Индиана SUV ще бъдат на разположение на търговците в САЩ едва в началото на 2014 г. Съответно за цени още няма никаква информация, сегашният модел в момента стартира за приблизително 29 000 щатски долара.