Успоредно с Prius+ и Yaris HSD на щанда на Toyota в Женева дебютира електрическата версия на мъника iQ. Засега това е единствено прототип, но тестовете, свързани с евентуалното серийно производство, са планиран още за тази година.
iQ EV е получил синхронен електродвигател с постоянни магнити, чиято мощност достига 47 кВт (64 к.с.). За захранването му пък отговаря новата литиево-йонна батерия с капацитет от 11 кВт/ч, която е позиционирана на мястото на резервоара и не се отразява по никакъв начин на пространството в салона или багажното отделение.
Тази компановка позволява на електрическия iQ EV да измине 105 километра с едно зареждане, което е сравнително скромно постижение на фона на Mitsubishi i-MiEV например, но пък е повече от достатъчно за подобен миниавтомобил от градски тип, който не се използва за дълги преходи.
За сметка на ограничения пробег обаче е бързото презареждане. При наличие на станция с прав ток 80% от капацитета на батерията може да се запълни за 15 минути. Ако се зарежда о стандартната електрическа мрежа, iQ EV се нуждае от 4 часа.
Както може да предположим, динамичните характеристики на iQ EV са повече от скромни – максимална скорост от 125 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди.