По последни прогнози американският пазар ще се свие с над 2 млн. продажби през тази година.
Продажбите на Toyota в Съединените щати са намалели с повече от една пета през юни, позволявайки на дългогодишния лидер General Motors отново да си върне първата позиция.При детройтската компания спадът в продажбите е по-умерен - 18 на сто, което се обяснява до голяма степен с изгодните промоции на безлихвен автолизинг. Благодарение на това през последния месец GM е продала с 69 000 леки и лекотоварни автомобила повече от Toyota, докато през май разликата бе под 10 000 автомобила.
Доста сериозен спад в продажбите регистрират другите два американски гиганта - Ford (28 на сто) и Chrysler (36 на сто). Като цяло свиването на най-големия автомобилен пазар в света продължава с тревожни темпове - според актуалните прогнози на агенция Autodata през тази година те няма да надхвърлят 13.6 милиона нови автомобила (при 15.7 млн. през 2007).
"Икономиката ни влиза във второто полугодие при очебийна липса на импулс и при висока степен на несигурност - коментира Джим Фарли, маркетинговият директор на Ford. - Очакваме тази ситуация да продължи още много месеци, а може би и години".
През юни за втори пореден месец пикапите от F-серията на Ford, които през последните 26 години неизменно бяха най-продаваният модел в САЩ, отстъпват първите позиции на модели на Toyota и Honda. Компактната Toyota Corolla e най-популярният модел за момента, с 30 на сто дял от общите продажби. Honda пък единствена от големите играчи на пазара отчита не спад, а ръст в продажбите - от 1.1 на сто.