Седанът със задно предаване се задвижва от 134 кВт (182 к.с.), 300 Нм електродвигател
Второто поколение на водородния автомобил Toyota Mirai може да се похвали с рекорден пробег с едно зареждане с нулеви отработени газове. Разстоянието е измината по обществени пътища на юг от Париж и в районите на Лоара и Шер и Индре и Лоара, пробегът и потреблението са удостоверени от независим орган. Четирима шофьори, замествайки се един друг на волана, успяха да изминат общо 1003 км. Средният разход е 0,55 кг/100 км (с каталожен показател 0,79–0,89). В края на пътуването бордовият компютър показва останало гориво за още девет километра.
Бутилките на Mirai съдържат 5,6 кг водород. Между другото, автомобилът също има литиево-йонна батерия, но тя е малка (1,24 кВтч) и играе ролята само на междинен буфер, за да изглади натоварването на горивните клетки и да съхранява енергия по време на регенерация по време на спиране.
Седанът със задно предаване се задвижва от 134 кВт (182 к.с.), 300 Нм електродвигател. Ускоряване до сто - 9,2 сек, максимална скорост - 175 км/ч. Каталожен автономен пробег- 650 км при комбиниран цикъл WLTP. Цената в Германия е от 63 900 евро .
По този начин Mirai с четири врати изпревари водородния SUV Hyundai Nexo, който през 2019 г. измина 778 км с едно зареждане . Подчертаваме, че става дума за рекорди за серийно произвеждани автомобили на водород, тъй като с експериментални нестандартни модели на такива автомобили инженерите получават по-впечатляващи цифри.
Интересното е, че трима от водачите, участвали в изпитаниета , са от Toyota, а четвъртият е Викториен Херусар, капитан на слънчево-водородната яхта Energy Observer (създадена с участието на Toyota) и основател на едноименната иновативна фирма, фокусирана върху възобновяемите енергия и водород.
Toyota уверява, че водачите са се опитвали да шофират в икономичен режим, но не са направили нищо необичайно, което обикновените потребители не биха могли да направят. Очевидно рекордът на Toyota ще се задържи дълго време, докато например Scuderia Cameron Glickenhaus не произвежда своя трансконтинентален водороден автомобил SCG 009.