С ръст от 18% през първата половина на 2019, хибридните модели увеличат продажбите
С двадесет различни предлагани модела и четири основни нови модела, чиито продажби стартират в Европа през първото тримесечие, хибридните електрически автомобили [HEV] имат съществен принос за силното пазарно представяне на Toyota Motor Europe (TME) в периода януари-юни 2019 г.
Днес компанията отчита продажби за полугодието от 578 400 автомобила в региона, което означава ръст от 3.3% на годишна база и достигане на пазарен дял от 5,3%.
„Първата половина на годината бе динамична за нас – през този период стартираха продажбите на цели четири нови модела. Въпреки слабото представяне на европейския пазар, продажбите на Toyota и Lexus регистрираха значителен ръст, благодарение на силното търсене на нашите хибридни модели “, отбелязва изпълнителният вицепрезидент на TME Мат Харисън. „Бяхме убедени, че нашите продажби и пазарният ни дял ще нараснат през тази година, но търсенето надмина очакванията ни. Това силно представяне ще продължи като тенденция и през втората половина на годината. Напредваме към целта от продажби от 1 065 000 автомобила на Toyota и Lexus, която очевидно ще надхвърлим, благодарение на сериозния брой направени поръчки на хибридни модели.”
Клиентите реагират много добре на новите Corolla хечбек и Touring Sports, които сега се предлагат с две хибридни системи за задвижване : 1,8 л – 122 к.с. и 2,0 л – 180 к.с. (като част от двойната хибридна стратегия на Toyota). Комбинираният хибриден микс достига 83% дял от продажбите. А при Corolla седан, която за първи път се предлага с хибридно задвижване, той е с 50% дял от продажбите на нови автомобили.
Силно търсене отчитат и на новия RAV4 и новия премиум кросоувър Lexus UX, с дял на хибридния микс на продажбите от съответно 72% и 92%.
Новият Camry е успешно представен през тази година в Западна Европа и се продава изключително със хибридно електрическо задвижване.
Други модели като Toyota C-HR Hybrid и Yaris Hybrid също достигат рекордни нива на продажби, също допринасяйки за силното представяне на HEV моделите.
Продажбите на Lexus се увеличават с 5% спрямо миналата година, благодарение на доброто представяне на Lexus ES и новия Lexus UX.
За този период делът на хибридно-електрическите (HEV) модели на TME, е на ниво от 52% процента в Европа и от 62% в Западна Европа в частност.
2019-та е годината в която се възстановява името Supra. След 17-годишно отсъствие на пазара, култовата GR Supra се завръща, за голяма радост на автомобилните ентусиасти, които очакваха с нетърпение появата на спортния автомобил, осигуряващ чисто и дълбоко преживяване от шофирането.
Вълнението е толкова силно, че още преди официалното представяне на автомобила през март предвидените за Европа бройки за 2019 г. са разпродадени.
Акценти от TME през първото полугодие на 2019 г.:
Общи продажби: 578 400 броя (+3.3% на годишна база)
Пазарен дял: 5.3% (+0.4 процентни пункта на годишна база)
Общи продажби хибриди: 303 400 (+18% на годишна база)
Дял на хибридите: Западна Европа: 62% - Източна Европа*: 23% - Общо: 52%
Toyota акценти през първото полугодие на 2019 г.:
Общи продажби Toyota: 538 000 броя (+3.2% на годишна база)
Най-продавани модели: моделна гама Yaris (131 000); моделна гама Toyota C-HR (79 000); моделна гама RAV4 (72 800)
Най-висок ръст: Mirai (+65%); моделна гама Camry (+32%); RAV4 (+25%)
Най-продавани хибриди: Toyota C-HR Hybrid (70 300); Yaris Hybrid (66 400); Corolla хечбек и Touring Sports (57 700)
Общи продажби хибриди: 275 300 (+18% на годишна база)
Дял на хибридите: Западна Европа: 60% - Източна Европа*: 24% Общо: 51%
Lexus акценти през първото полугодие на 2019 г.:
Общи продажби Lexus: 40 450 (+4.9% на годишна база)
Най-продавани модели: моделна гама NX (11 700); моделна гама UX (8 500); моделна гама RX (8 400)
Най-висок ръст: моделна гама UX (нов); моделна гама ES (+387%)
Най-продавани хибриди: NX Hybrid (8 700); UX Hybrid (7 800); RX Hybrid (3 800);
Общи продажби хибриди: 28 000 (+17% на годишна база)
Дял на хибридите: Западна Европа: 99% - Източна Европа*: 8% - Общо: 69%