Хибридните продажби на Toyota и Lexus достигнаха нов връх и 17% ръст спрямо миналата година
Toyota Motor Europe (TME) обяви годишния отчет продажби за календарната 2015 година и въпреки най-ниските ценови равнища на петролните продукти от 5 години насам, продажбите на хибридни автомобили продължават да растат и достигат 209 000 броя, със 17% увеличение спрямо 2014 година. Продажбите на хибридни модели Toyota и Lexus вече формират 24% от общите продажби на групата в Европа спрямо 20% през миналата година. В Западна Европа продажбите на хибриди съставляват една трета от всички реализирани автомобили.
„Отличното представяне в продажбите на хибриди показва, че европейските потребители гледат отвъд плаващите цени на горивата и са привлечени от предимствата да шофираш хибрид, не само от ниския разход и вредни емисии,“ каза Йохан ван Зил, президент и главен изпълнителен директор на TME. “Част от предимствата са много ниски разходи за експлоатация, удоволствието от безшумно шофиране и възможността за придвижване в електрически режим,“ заяви ван Зил.
В общите продажби на хибриди Yaris Hybrid реализира 72 000 броя през 2015, което е ръст от 23% спрямо 2014, доказвайки, че хибридната технология е достъпна дори в компактния B-сегмент. Повече от един от три Toyota Yaris, продаден в Европа, е хибриден.
Новият Auris Hybrid също се представи отлично, като отбеляза 12% ръст спрямо миналата година, регистрирайки 41 000 продажби. Повече от половината продажби на Auris са хибридни.
При премиум бранда Lexus, хибридните продажби са се увеличили с 24%, достигайки 41 000 броя. Lexus Hybrid Drive автомобилите представляват 64% от всички продадени на континента, достигайки 96% в Западна Европа.
„С очаквания старт на продажбите на новото поколение Prius и новия RAV4 Hybrid, необратимия процес към увеличаване на хибридните продажби в Европа ще продължи и през 2016,“ заяви ван Зил. „Планираме да реализираме повече от 400 000 броя до 2020,“ добави той.
Общи продажби за 2015
Общите продажби на автомобили Toyota и Lexus са 874 000 броя за 2015 (-1.5%).
Продажбите на TME се влияят от два основни фактора през изминалата година:
• устойчив растеж в Западна Европа (+7%) и Централна Европа (+18%)
• спад на продажбите в Източна Европа (Русия, Казахстан, Украйна и Кавказкия регион) в съотвествие със силния спад на пазара (-36%)
Пазарният дял на групата се запазва 4,6%.
„Пазарните резултати за 2015 са в съотвествие с нашите очаквания,“ заяви ван Зил. „Още в самото начало знаехме, че след спада на рублата, 2015 няма да бъде лесна, но успяхме да задържим пазарния дял в Източна Европа и същевременно увеличихме продажбите си в останалата част на континента с 9,5%. Особено се гордеем с отличните продажби на хибридни модели и абсолютния рекорд по продажби на премиум бранда Lexus в Европа.“
Силно представяне на моделите, произведени в Европа
Продажбите на произведените в Европа модели на Toyota са се увеличили с 27 000 (+5%) броя и вече представляват 71% от общите продажби (+6% спрямо предходната година).
Новото AYGO достигна 89 000 броя, увеличение с 26% спрямо 2014, продължавайки силното си представяне и през втората година от премиерата на новото поколение. Наскоро обновения Yaris увеличи продажбите си с 11% до 201 000 броя. Новите Auris и Avensis, които претърпяха фейслифт през 2015, бяха приети отлично, като Auris реализира 142 000 продажби (стабилни, при намаляващ сегмент), а Avensis 35,000 (+17%).
През 2016 премиера ще направят: новият Prius; RAV4 Hybrid; новият Hilux и новият PROACE.
Lexus с най-силното си представяне в Европа
Lexus постигна най-добрите в историята си резултати в Европа през 2015. Продажбите на марката се увеличиха с 20% спрямо миналата година, достигайки 64 000 автомобила.
„Сериозен ръст в продажбите бе отбелязан в Западна Европа, ръст имаше и в Източна, въпреки големия спад на пазара,“ каза ван Зил. „Очакваме силното представяне през 2015 да продължи и в 2016 с нов рекорд и в съотвествие с плановете за 100 000 реализирани автомобила през 2020,“ добави той.
Lexus увеличи продажбите си в Западна Европа с 31%, в Централна Европа с 50% и с 1% в Източна Европа, въпреки усложнената ситуация в региона. Пазарният дял е 1.2% (+0.2%) в Западна, 3.6% (+0.8%) в Централна и рекордните 12,2% (+3%) в Източна Европа в сравнение с предходната година.
С гама от 9 различни модела, покриваща основните премиум сегменти, NX се превърна в бестселър с 28 000 продажби, 61% от които са хибриди. Новият RX, който току-що излезе на пазара, ще донесе значителен ръст в продажбите през 2016.
„Независимо колко са добри, резултатите за продажби остават резултати за продажби,“ заяви ван Зил. „Това, което е най-важното за нас, в Европа, е да продължим да развиваме нашите брандове и бизнес по устойчив и стабилен начин, с печалба. И ние правим точно това, чрез осигуряването на всеки път по-добри автомобили Toyota и Lexus с всеки път по-добри услуги за нашите клиенти.“
(1) Toyota Motor Europe отговаря за всички Западно, Централно и Източно Европейски държави, включително Турция и Русия, както и Израел и няколко други Централноазиатски пазара (Армения, Азербайджан, Грузия, Казахстан, Таджикистан, Туркменистан и Узбекистан).