Електрическият RAV4, който Toyota разработва съвместно с Tesla, няма да влезе в свободна продажба.
По първоначална информация двете компании ще произведат до 35 автомобила през тази година, като тестовете вече текат. Серийният продукт ще бъде готов за 2012 г., но по всяка вероятност той няма да влезе в свободна продажба, а ще се отдава единствено под наем на големи институции и прочие.
Според официалния пресрилийз, публикуван при представянето на модела, електромобилът разполага с динамиката на стандартния RAV4, въпреки че новият силов тракт добавя 100 кг към общото тегло (в случая на версията с V6 мотора).
Електромоторът на RAV4 EV е заимстван от този на Tesla Roadster (215 кВт), като комбинацията с новата литий-метал оксидна батерия гарантира 100 мили автономен пробег (приблизително 160 км). Първоначалните тестове сочат, че потребителите (общо 160 човека са изпробвали досега модела) зареждат своя автомобил по-често, но и че разходите за електричество са по-ниски от първоначално предвиденото.
Електрическият силов тракт налага някои промени по окачването, корекция на разположението на други компоненти с цел оптимизация на разпределението на теглото, както и инсталирането на нова кормилна уредба. Външните изменения се ограничават до предната броня, радиаторната решетка, челните светлини, тези за мъгла, специалното лаково покритие и множеството EV емблеми.
Промените в салона също са минимални, като засягат най-вече новите мултимедийни екрани и системата за превключване на скоростите единствено чрез бутони. Обемът за багажното отделение не страда от инсталирането на новата система за задвижване и при свалени задни седалки достига 2067 литра.
Това не е първата електрическа версия на RAV4. За периода от 1996 до 2003 г. Toyota продаде 1900 електромобила, базирани на първата генерация на модела, които тогава бяха оборудвани с иновативната за времето си никел-метал хидридна батерия.