Схемата за отстраняване на проблема с педала на газта при някои от моделите на Toyota, който стана причина компанията да обяви сервизна акция за 2,3 милиона автомобила в Северна Америка и 1,8 милиона в Европа, бе представена официално.
Според Toyota блокирането на педала за газта в отворена позиция е следствие от използването на допълнителен механизъм (вижте снимката), който да пресъздава усещането за увеличаване на съпротивлението при по-силно натискане, характерно за класическите механични системи.
Той включва два фрикционни елемента, които влизат един в друг и осигуряват не само по-голямо триене, но и стабилното позициониране на педала. С времето обаче материалите, от които са изработени тези два елемента, променят свойствата си и „залепват“ един за друг, оставяйки по този начин педала в отворена позиция, въпреки че натиск върху него не се осъществява.
Решението на проблема, което от Toyota предлагат, е елементарно и същевременно ефективно. Японците добавят в системата метална пластина, която да ограничава хода на педала и да не позволява двата фрикционни елемента да влизат плътно един в друг. Тази седмица стартира сервизната акция в Северна Америка, като по всяка вероятност много от дилърите ще работят денонощно. Пратките към Европа с необходимите части за отстраняването на проблема ще започнат следващата седмица.
От Toyota допълват, че са налице две различни предпоставки педалът на газта да остава в отворена позиция. Първата е горепосочената и тя се случва много рядко, предимно в резултат на определени атмосферни условия. Втората, която и самите вие познавате добре, е следствие от използването на неоригинални или недобре фиксирани стелки.
Анонимен
Ей, големи експериментатори се навъдиха тук:). Аз ги правя същите експерименти но го давам по скромно. Примерно като отида в пицария ям винаги различна пица, нямам такава възможност да го правя и с автомобили. Пък и на мен ми е достатъчен само един автомобил, за какво му е на човек да има цял гараж автомобили? Освен да се хвали, че има 3, 4 автомобила по форумите. П.С Астричката ми 97г е страшно надежден автомобил, а частите за опел са най евтините за пазара. Страничните огледала, които ми откраднаха преди няколко месеца ги смених за под 15 лева и си ги смених сам.
Анонимен
Колко да е пич като не си купува оригинални части а сменя с ментета и всичките му коли са на по 100 хиляди :)
Анонимен
Пич, ти си купуваш автомобили от различни крайща на света, за да правиш маркетинг проучване? Като си толкова голям почитател на тойота защо твърдиш, че имаш още два различни автомобила?
Анонимен
Правилно големите са големи,но ако сравнявате японските производители с останалите просто няма смисъл,проблема с педала (който е производство на амер.фирма)е чиста война за пазари..Детройт умира..на един дилър в Ситроен му казах преди време като почнат да продават ситроени в Япония с емблеми на Тойота да ми се обади(С1-е Тойота Айиго а С-Кросера е Оутледър даже се и произвежда там..)Но за VAG групата не искам и да говоря какви дефекти дават.Ако европейските производители си кажат колко неща сменяват в процеса на обслужване, какви недомислици имат породени от факта за новия модел,,а това че елек.всяко копче Windows направено от предложилия най ниска оферта ест. Китай .В семейството има 3 автомобила тойота,ланчия и мерцедес,извън масла и прочие на тойотата са сменени само 2ва амортес.на стоност 288лв.за мерцедеса кам 2500лв а за Лачията за да стане като истински автомобил 3600лв цените не са за ориг.части,пробега на авт. средно е 100 000км,споровете са излишни
wulkan
Извинявам се, че късно прочетох коментарите. Само да вметна-който обявява Мерцедес за боклук се изсилва. Днес прочетох, че износа на немски коли е нарастнал с 50%, а вчера прочетох, че именно в Америка продажбите на Тойота са нарастнали с 31-32%, ако не се лъжа. Така, че големите си остават големи.
krasi
a za vw da ne govorim o6te mnogo voda ima da izte4e dokato otkradnat vsi4ko ot japonskite awtomobili mnogo zdrawe na vw
krasi
dobre 4e ima problem sas pedala w serviza e ludnica ot awtomobili super kak go izmisliha to4no kogato namashe rabota brawo
Краси Димитров
Напълно съм съгласен с колегата "Прагрес".Харесвам Toyota като автомобил,но в случая си е пълна изцепка.Явно са решили да откриват топлата вода.
Прагрес
Обикновената пружина какво й е лошото, че се налага фрикционна система?
м.хцфйхъс
тойота са аут за следващите 5 години. фауве ще заеме първото място в света
къде е обективността???
Когато мерцедес признаха за дефекната си спирачка, всички се скъсаха да говорят как мерцедес за нищо не става. Когато японците имат същия проблем някой се появява и казва, че щом са си признали значи доверието към тях ще нарасне.
Ценител
Японските производители-бързо разследват оплакванията,бързо ги признават и още по-бързо ги отстраняват! Затова при такива случаи, доверието към тях дори нараства!