Автомобилният производител номер 1 в света прогнозира чиста загуба от 500 милиарда йени (4 милиарда евро) за отчетния период от 1 април 2009 до 31 март 2010 г.
Необичайният успех на японците в последните години не е достатъчен, за да може Toyota да устои на кризата. Компанията, която изпревари своя американски съперник GM на върха в автомобилната йерархия през миналата година, също очаква да завърши новата отчетна година със загуба според вътрешна информация от компанията, цитирана от японския икономически всекидневник Nikkei.
Очакваната загуба от 4 милиарда евро за периода от 1 април тази година до 31 март 2010 г. ще е втората последователна за японския автомобилен производител. Според запознати източници Toyota ще публикува през следващата седмица загуба от 450 милиарда йени за същия отчетен период през 2008-2009 г.
Подобно на другите автомобилни производители, Toyota също страда от пониженото пазарно търсене на автомобили (най-вече в САЩ и Европа). Високото ниво на японската валута спрямо долара и еврото също оказва своето негативно влияние върху продажбите на Toyota. Според Nikkei, групата, която обхваща марките Toyota, Lexus, Hino и Daihatsu, очаква продажбите през настоящата бюджетна година да не надвишават 6,5 милиона - най-ниското ниво от 6 години насам.