Новите регистрации в световен мащаб нараснаха с 1% до 2,6 млн. бройки през тримесечието
Toyota Motor Corp. отчита скок от 19% на новите продажби през последните три месеца, най-доброто тримесечно представяне от две години и половина насам на фона на по-високите продажби и намаляването на разходите в Азия.
Оперативната печалба е 682,6 млрд. йени (6,11 млрд. долара) за април-юни спрямо 574,3 млрд. йени година по-рано.
Продажбите на нови автомобили в световен мащаб нараснаха с 1% до 2,6 млн. бройки през тримесечието, с 8,5 % скочиха в Азия.
За първите шест месеца търсенето на обновения Camry помогна за нарастване на китайските продажби с 5,4%, докато новите регистрации в Тайланд скочиха с 26%.
Заедно с това, продажбите в тези страни помогнаха за увеличение с 40,2% на печалбата за първото тримесечие в Азия.
В Северна Америка, най-големият регионален пазар на Toyota, продажбите се увеличиха с 3,2% благодарение на високото търсене на пикапи, включително Tacoma и Tundra. Все пак, печалбата в региона спадна с 29%, тъй като стимулите за продажби продължиха да намаляват.
В Япония продажбите спаднаха с 6,3%, но рентабилността се повиши с 24% поради намаляване на разходите и увеличаване броя на автомобилите, произведени в Япония и изнасяни в чужбина.
Подобно на местните си конкуренти, Toyota се бори срещу възможното увеличение на американските тарифи за внос на автомобили, което би могло да промени, тъй като налозите ще увеличат разходите за продажба на автомобили на един от най-големите пазари.
През май в САЩ започна разследване дали вносните автомобили представляват заплаха за националната сигурност, а президентът Доналд Тръмп неколкократно призовава въвеждане на вносни мита до 25%.
Toyota, която продава повече автомобили в САЩ, отколкото всеки друг японски автомобилен производител, местно произвежда около половината от всички продадени автомобили в страната. Останалата част внася главно от Япония, Канада и Мексико.
Нейният т дял в местното производство е по-нисък със 75% от Honda Motor и с 60% от Nissan Motor.
Toyota е откровен противник на митата, като твърди, че увеличение от 25% цените на американския си седан Camry, пикапа Tundra и миниавана Sienna ще скочат с 3000 долара на автомобил.
В Европа оперативните приходи се увеличиха с 2,6 млрд. йени до 23,1 милиарда йени, най-вече благодарение на намаляването на разходите, а продажбите на автомобили се увеличиха с 12 295 единици до 252 639 броя.