Брандът, чиято стойност е оценeна на 45 млрд. долара, е на девето място според сп. Forbes
Компанията Toyota запази титлата на най-скъпа автомобилна марка в света в годишната класация на списание Forbes. Цената на японския бранд, който се нарежда на девето място в общото подреждане, се оценява на 44,7 млрд. долара (+ 9%).
Toyota се намира между анимационното студио Disney (47,5 млрд. долара, + 8%) и телекомуникационната компания AT & T (41,9 млрд. долара, + 14%). Освен Toyota в класацията Топ 100 най-скъпите марки в света присъстват още 11 автомобилни компании.
И така на 13-о място в общия списък е Mercedes-Benz с показател 34,4 млрд. долара, което е с 18% повече в сравнение с миналата година. На 20-а позиция се нарежда BMW (31,4 млрд- долара, + 9%) и на 24-та - Honda (25,5 млрд долара). Престижната петица на най-скъпите автомобилни марки затваря Audi, която в генералната класация се нарежда на 37-а позиция с показател 14,8 млрд. долара (+ 5%).
Междувременно в авторитетната класация на сп. Forbes влизат още автомобилните компании Ford (14,1 млрд. долара, + 3%), Chevrolet (11,5 млрд. долара, + 11%), Porsche (11 млрд. долара + 14%), Lexus (9,5 млрд. долара, +4%), Nissan (9,4 млрд. долара, + 5%), Hyundai (8,7 млрд. долара, -2%) и Volkswagen (7,9 млрд. долара ,+ 16%).
Що се отнася до лидерите в общата класация, първото място все още държи Apple, чиято стойност е оценена на 182,8 млрд. долара (+ 8%). Втората позиция заема Google (132,1 млрд. долара, + 30%), а третата - Microsoft (104,9 млрд. долара, + 21%).