И трите автомобила на японците напуснаха борбата след десетия час
Porsche спечели за 19-и път победата в „24-те часа на Льо Ман” след куп обрати, които на финала изведоха Брендън Хартли, Тимо Бернхард и Ърл Бамбър до първото място. Повреда в мотор/генератора на предната ос коства 20 обиколки на тримата съотборници още в четвъртия час от състезанието, но прототипите в LMP1 отпадаха буквално един след друг на жегата в Льо Ман и им отвориха пътя към успеха.
Първоначално състезанието изглеждаше повече от обещаващо за Toyota. Камуи Кобаяши, Майк Конуей и Стефан Саразен (Toyota 7) диктуваха темпото, а Себастиен Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима (Toyota 8) спореха с Андре Лотерер, Нийл Яни и Ник Танди (Porsche 1) за второто място.
По време на осмия час от състезанието обаче Буеми пое към бокса с проблем в спирачките, който бе провокиран от повреда в хибридната система. Проклятието на Toyota продължи в десетия час, когато Камуи Кобаяши остана без съединител и така и не можа да се добере до боксовете.
И когато изглеждаше, че няма как да стане по-зле, и третият автомобил на японците развя белия флаг, след като Нико Лапиер бе ударен от прототипа на Manor Oreca 25 в LMP2 категорията, когато Симон Трумер бе зад волана. Единствено Toyota 8 оцеля след жестоките драми в първите осем часа, но изоставането бе толкова голямо, че Дейвидсън, Буеми и Накаджима продължиха да карат единствено заради точките в WEC.
Porsche 1 оглави класирането и натрупа над десет обиколки преднина в челото. Победата бе единствено въпрос на време, но четири часа преди края и Андре Лотерер паркира своя автомобил заради ниско налягане на маслото. Проблемите на всички прототипи в LMP1 изненадващо изведоха Jackie Chan DC Racing Oreca 38, който се състезаваше в LMP2, на първата позиция в генералното класиране. Неизбежното обаче се случи 1:07 часа преди края на състезанието, когато Porsche 2 навакса огромния пасив и остави Оливър Джарвис, Тома Лоран и Хо-Пин Тунг на втора позиция.
Заради драмите в LMP1 подиума допълниха пилотите на Rebellion Oreca 13 в LMP2 Нелсиньо Пикет, Дейвид Хайнемайер Хансон и Матиас Беш, което е прецедент в историята на „24-те часа на Льо Ман”. Toyota 8 остана едва на девето място в генералното класиране.
Бруталната битка за победата в GTE Pro се реши в последната обиколка, когато Джони Адам (Aston Martin 97) изпревари Джордан Тейлър (Chevrolet Corvette 63). Тейлър спука гума на финала и не само че изгуби първото място, но и подари втората позиция на Хари Тинкнел и Ford 67. JMW Ferrari спечели победата в аматьорския GTE клас. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Ozzy
Никой нищо не подарява.Глупости на търкалета.Победата се печели.