Буеми, Хартли и Хиракава спечелиха петата поредна победна за японците
Toyota завърши на първа и втора позиция в 90-ото издание на „24-те часа на Льо Ман“ след 380 обиколки на пълна газ за Себастиан Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава, които завършиха с две минути преднина спрямо миналогодишните победители Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес.
Състезанието мина перфектно за Toyota 8 въпреки проблемите с недозавиването в началото на надпреварата, докато проблем с предния мотор/генератор спря устрема на Toyota 7. Осем часа преди края на състезанието Хосе Мария Лопес спря на излизането от „Индианаполис“, за да рестартира своя автомобил и да потегли отново към босковете, където трябваше да изчака още няколко минути докато хибридната система позволи безопасно опериране от страна на механиците.
Scuderia Cameron Glickenhaus 709 на Райън Брискоу, Ричард Уестбруук и Франк Майо допълни подиума на пистата „Сарт“ с пет обиколки изоставане. Повреда в сензор на двигателя вкара Майо в бокса за кратко само два часа след началото на състезанието, но през останалото време 708 вървеше като по часовник.
Другият автомобил на Джим Гликенхаус завърши четвърти на десет обиколки зад победителите заради грешка на Оливие Пла, който в осмия час от състезанието се завъртя на „Тетр Руж“ и се удари леко в предпазните заграждения. Ромен Дюма и Пипо Дерани бяха съотборници на Пла по пътя към четвъртата позиция за SCG 008.
Куп проблеми преследваха Alpine през цялата надпреварата, като още в края на четвъртия час Матю Ваксивиер бе вкаран в клетката заради повреда в съединителя. Французинът попадна в центъра на вниманието и в 18-ия час, когато се заби в предпазните заграждения на завоите „Порше“, борейки се с трафика. На финала Ваксивиер, Лапиер и Неграо останаха на 23-а позиция в общото подреждане.
В LMP2 Jota 38 доминира от старта до финала с Антонио Феликс да Коща, Уил Стивънс и Роберто Гонзалес, а в GTE Pro Porsche спечели първата си победа от 2018 г. насам след драма и с двата автомобила на Corvette. Американците разполагаха с най-бързия автомобил, но Антонио Гарсиа спука гума в началото на осмия час, а Алекс Симс бе ударен от Франсоа Перодо (83 AF Corse Oreca) шест часа преди края. В GTE Am начело завърши Aston Martin 33 с Бен Кийтинг, Енрике Чавес и Марко Сьоренсен. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият старт от WEC е “6-те часа на Монца“ на 10 юли.