В рейтинга на британската компания Millward Brown присъстват шест автомобилни бранда
Британската изследователска компания Millward Brown и рекламната агенция WPP публикуваха рейтинг на най-скъпите марки в света. Сред шестте автомобилни марки, представени в изследването, на първо място отново се нарежда Toyota. От 2016 г. японската компания е първа в тази престижна класация.
Цената на японския автомобилен производител специалистите изчисляват на 28,6 милиарда долара. Това число е с 3% по-малко в сравнение с миналата година. В световната класация на марките Toyota пусна слезе с две позиции надолу (от 28-о на 30-о място).
На второ място сред автомобилните марки е BMW. Цената на баварския бранд се оценява на 24,5 милиарда долара (-2%). През 2016 BMW се нареждаше на 33-то място в общата класация, а сега е 35-о. Третият автомобилните производители е Mercedes-Benz (23,3 милиарда долара), като подобри позицията си с един пункт и се нарежда на 40-о място .
Четвъртото място заема Ford. Американската марка заема 83-а позиция. Нейната цена според експертите на Millward Brown е 13 млрд. долара. В общата класация тази марка губи осем позиции и заема 83-то място.
Honda е пета сред автомобилните компании, нейната цена се определя на 12,1 млрд. долара (-8%). В генералното подреждане японската марка е на 91 място (-17 пункта). Списъка на 100-те най-скъпи марки в света затваря японският бранд Nissan. Според експертите стойността на марката е 11,3 млрд. долара. Това е с 1% по-слабо в сравнение с миналата година.
Най-скъпите марки в света според анализаторите са Google (245,5 млрд. долара), Apple (234,6 млрд. долара) и Microsoft (143,2 млрд. долара).