На второ място сред тези брандове е BMW (14-о място в общото класиране)
Изданието Forbes изготви традиционен рейтинг на топ 100 най-скъпи марки в света. Сред компаниите, представени в изследването, автомобилните марки са само 12. Най-скъпа от всички тях е Toyota, която се класира на шесто място в общото класиране. Нейната цена се оценява на 42,1 милиарда долара. В сравнение с показателите от 2015 г. стойността на японската марка е увеличена с 11%.
На второ място сред автомобилните марки е BMW (14-о място в общото класиране). Експертите оценяват стойността на баварската марка за 28,8 милиарда долара. Тя е с 4% по-висока, отколкото година по-рано. Челната тройка на най-скъпите автомобилни марки затваря Mercedes-Benz (26 милиарда долара). Това число е с 16% по-високо, отколкото през 2015.
На четвърта позиция са нарежда Honda, оценена на 25,2 милиарда долара (8%). В генералното класиране японската марка заема 23-то място. На пето място сред автомобилните компании е Ford (14,1 милиарда долара), следван от Audi (14 млрд.), Chevrolet ( 9,8 млрд.долара), Lexus ( 9,0 млрд. долара ), Porsche (8,3 млрд. долара), Nissan (8,2 млрд. долора), Hyundai (8,1 млрд. долара) и Volkswagen (7,6 млрд. долара).
Най-скъпата марка в света според анализаторите е Apple (154,1 млрд. долара). Според изданието стойността на компанията е с 87% по-висока от тази на Google, който зае второ място в престижния рейтинг. Apple оглавява рейтинга на Forbes, който се съставя от 2010 г. насам, за шести пореден път. Второто място в класацията заема Google. Стойността на марката за една година нарасна от 65,6 млрд. на 82,5 млрд долара. На трето място е Microsoft. Оценката на марката през изминалата година също е увеличена от 69,3 на 75,2 млрд. долара.