Слуховете говорят за електрически наследник на MR2 с твърдотелни батерии
Toyota работи върху компактен двуместен спортен автомобил, който през 2026 г. може да стане първият електрически модел под марката Gazoo Racing (GR).
При представянето на 15 нови електрически автомобила Toyota скри малката безименна спортна машина на задния ред. Жълтият атлет се характеризира с агресивна предница с тесни LED фарове и масивна престилка. Калниците стърчат високо и така очертават предния капак с лого на Toyota в средата.
Отстрани се виждат силно очертани ръбове и дълбоки въздушни отвори пред задните калници. Спортният модел на Toyota е проектиран като двуместен и с покрив тип Targa. Късите надвеси и олекотените аеродинамични елементи отзад завършват спортния дизайн.
Наследник на Toyota MR2 с твърдотелни батерии?
Все още е под въпрос дали Toyota ще използва платформата E-TNGA за спортния автомобил, върху която са проектирани bZ4X и новото семейство bZ. В момента тази платформа ще се използва в седем модела – пет bZ Toyota, плюс два електрически модела на Lexus като пълноразмерни SUV и Lexus RZ 450e. Схемата на задвижването също може да е критерий за принадлежност. E-TNGA е проектирана за предно и за двойно предаване.
В сегмента на спортните автомобили Toyota е по-вероятно да разчита на задно предаване и по желание на задвижване на всички колела. В допълнение, показаният прототип обещава ниска конструкция и оформление, напомнящо за модел с централен двигател. Съответно батериите не би трябвало да се монтират в долната част на купето, а да се подредят зад двамата пътници. Спортният автомобил би могъл да е един от първите модели на Toyota, в който ще намерят приложение твърдотелни батерии.
Toyota желае три родствени спортни модела
Възраждането на Toyota MR2 се върти от години в мелницата за слухове. Подхранват ги студията S-FR Concept, която беше представеня на автомобилното изложение в Токио 2015, и повтарящите се намеци на шефа на Toyota Тойода. Всепризнатият фен на спортните автомобили вече няколко пъти изрази в различни интервюта желание да преиздадат тримата братя Supra, Celica и MR2. Supra съществува от около три години, GR86 може да се счита за аналог на Celica – това, което липсва, е наследникът на MR2. Главният инженер на Toyota Тесуя Тада още през 2018 г. говореше замечтано, че един електрически MR2 би бил "привлекателен", въпреки че за него теглото би играло решаваща роля.
Toyota MR2 се произвеждаше в три поколения от 1984 до 2007 г. Последната версия W3 на двуместния спортен автомобил с централен двигател и задно предаване се задвижваше от четирицилиндров мотор с работен обем 1,8 литра и 140 к.с.
Заключение
Toyota тайно представи малък електрически спортен автомобил и кухнята на слуховете вече кипи. Малкият спортист демонстрира изразителен дизайн и буди надежди за наследник на MR2. Ние също се надяваме.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Toyota