Като цяло системата наподобява наскоро внедрения абонамент за модела Polestar
Toyota Motor Corp. създаде дъщерно дружество KINTO със седалище в Нагоя и уставен капитал от 1,8 млрд. йени. Тя ще предлага нова услуга на вътрешния пазар: придобиване на автомобил чрез абонамент (авторите на идеята говорят високопарно за „нови отношения между автомобил и човек“). Като цяло системата наподобява наскоро внедрения абонамент за модела Polestar, въпреки че е различен в детайлите. 66,6% от акциите на KINTO са собственост на Toyota Financial Services (100% дъщерно дружество на Toyota), а Sumitomo Mitsui Auto Service Company държи 33,4%.
Глобалните продажби на нови автомобили сега са близо 100 млн. годишно, а според редица признаци това е дългоочакван исторически връх, който ще почне да пада. За да оцелеят, автомобилните компании трябва да развиват нови форми на мобилност и собственост на автомобили.
В началото на програмата услугата KINTO ONE ще предлага пет модела на Toyota: Prius, Corolla Sport, Alphard и Vellfire, плюс Crown.
Услугата е разделена на два клона - KINTO ONE и KINTO SELECT. В ONE, клиентът може да избере един от автомобилите на Toyota и да го получи във владение в продължение на 36 месеца с месечна вноска вместо традиционна покупка. Нещо като лизинг, само че абонаментите вече включват застрахователни премии, пътни данъци, такси за регистрация и дори редовна техническа поддръжка. Като цяло, остава да зареждате с гориво и да пътувате. Примерна цена: 49 788 йени (396 евро) –59 832 йени (476 евро) на месец (включително данъци) за Prius.
В момента на стартирането на проекта услугата KINTO SELECT предлага следните модели на Lexus: ES 300h, IS 300h, RC 300h, UX 250h, RX 450h и NX 300h.
Услугата KINTO SELECT като цяло е аналогична. Тя също предлага притежание на автомобила за 36 месеца, като вече се предлагат само автомобили Lexus. Цената на абонамента за всички автомобили е фиксирана - 194 400 йени на месец, включително данъците. Има още една разлика от програмата ONE: в KINTO SELECT клиентът може да променя избрания модел на всеки шест месеца, т.е. за три години да опита всичко, което се предлага в момента.
Услугата KINTO SELECT ще започне да функционира на 6 февруари 2019 г., а KINTO ONE - на 1 март. Първоначално целият проект ще бъде стартиран в Токио и околностите му въз основа на редица избрани дилъри (заявленията могат да се подават и чрез уебсайта на KINTO). А от лятото на 2019 г. програмата ще бъде разширена в цяла Япония. Освен това броят на предлаганите за абонамент модели ще бъде увеличен през есента.