Електрическият модел с размер на RAV4 ще бъде първият, който ще използва нова платформа
Toyota ще представи своя бъдещ електрически SUV на 19 април на автомобилното изложение в Шанхай, стартирайки това, което ще бъде бързо разширяваща се гама от електрически авномобили .
Все още неназованият модел ще бъде сходен по размер с актуалния RAV4, въпреки че като специален BEV върху специална архитектура той ще получи ново име. Toyota казва, че SUV-ът е създаден специално за европейския пазар и ще бъде произвеждан в специалната фабрика за нулеви емисии в Япония.
Сега Toyota потвърди, че ще обяви своето "следващо вълнуващо пътешествие в електрификацията" на 19 април, пускайки по-нататъшно изображение на предната част на автомобила в затъмнен гараж. Синята емблема на Toyota, символизираща електрифициран модел, е видима, с намек за смел нов външен вид на мястото на традиционната решетка на Toyota.
Всъдеходът ще бъде първият от шестте BEV модела, планирани да използват новата платформа e-TNGA, която Toyota разработ съвместно със Subaru. Тази архитектура е проектирана да бъде силно приспособима и може да се използва за автомобили с различна дължина и междуосие. Може да се използва и за задвижващи механизми отпред, отзад и за задвижване на четирите колела, като позволява двигатели на двете оси и с широк спектър от капацитет на батериите.
Toyota също твърди, че наученото от нейните хибриди ще й позволи да увеличи както пробега , така и живота на батерията.
Европейският шеф на Toyota за разработване на продукти - Андреа Карлучи, заяви, че новият автомобил ще бъде „много европейски по ДНК и дизайн“. Той обясни, че SUV-ът с размер на RAV4 е избран за първия BEV на Toyota, защото „автомобилът ще бъде глобален модел и предлага най-добрия баланс, за да отговори заедно на нуждите на всички региони“. Той добави: „Съвсем очевидно е, че има голямо търсене в по-компактните модели и тук ще търсим в бъдеще други модели за европейския пазар.“
По-рано Toyota заяви, че други модели, планирани за платформата e-TNGA, ще включват компактен SUV, който се разработва със Suzuki, кросоувър, голям SUV, седан и MPV. Toyota също инвестира в изследвания на твърдотелни батерии и заяви, че планира да пусне „масово произвеждан“ BEV, използвайки тази трансформираща технология „през първата половина на 2020-те“.
Освен новия електрически SUV, Toyota ще пусне и BEV версии на своите миниванове Proace и Proace City през 2021 г. Появата на базираните на e-TNGA модели бързо ще допринесе за предлагането на BEV от Toyota, компанията остава ангажирана да предлага гама на електрифицирани опции, с хибридни, пръгин хибридни и водородни модели горивни клетки. Целта му е да продава 5,5 млн. електрифицирани автомобила годишно до 2025 г.
В Европа Toyota планира да пусне над 60 нови или актуализирани електрифицирани модела до 2025 г. До тази дата тя очаква повече от 70% от продажбите си да бъдат на хибридни модели, като PHEV, BEV и FCEVs представляват малко повече от 10 % всеки.
Новият електрически SUV също ще се присъедини към бързо разширяваща се гама SUV. Заедно с подобно големия RAV4, предлаган с хибридни и плъгин хибридни задвижвания, гамата кросоувъри на Toyota вече включва Yaris Cross, C-HR, Highlander и Land Cruiser.