Освен фейслифта на Avensis на щанда на Toyota във Франкфурт може да се види и плъгин варианта на Prius.
Прототипната версия на модела дебютира точно преди две години във Франкфурт, което вероятно означава, че японците са срещнали доста сериозни предизвикателства по пътя към серийния модел, оборудван с литиево-йонни батерии. Но ето, че той вече е факт и е готов да поеме тежката задача, която наследството на Prius носи със себе си.
Външните отличителни белези на плъгина са новата предна броня, ревизираната радиаторна решетка и LED челните светлини. Прозрачните стопове, аеродинамичните колела и куплунга за зареждане също отличават представената във Франкфурт версия, но като цяло промените са минимални.
Незначителни са и модификациите в салона, които засягат новата централна конзола, 6,1-инчовия дисплей на инфо-развлекателната система и решения в синьо скоростен лост. Обемът на багажното отделение не страда от допълнителната плъгин система благодарение на „по-компактните литиево-йонни батерии” и достига 443 литра.
Тежащият 1420 автомобил отново използва 1,8-литровия бензинов (99 к.с.) двигател като основен и спомагателния електромотор (82 к.с.), които гарантират комбинирана мощност от 136 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,7 секунди. Максималната скорост пък достига 180 км/ч.
Естествено, спринтовите дисциплини не са силата на плъгина Prius, който може да се движи изцяло на електричество в рамките на 23 км благодарение на новата литиево-йонна батерия (4,4 кВт/ч). Това прави възможно средният разход на гориво да бъде сведен до 2,1 литра за 100 км пробег, а емисиите CO2 - до 49 г/км.
Плъгин версията на Prius ще се появи на пазара в началото на следващата година, като очакванията на Toyota са да продава по 50 000 бройки годишно.
АС
еха най-накрая нещо по екологично. писна ми от комплексарски смърдящи SUV-ове