Ще използва твърди батерии, което ще позволи презареждането му само за няколко минути
Toyota работи върху електрически автомобил, задвижван от нов тип батерия, което значително ще увеличи автономния пробег и ще намали времето за зареждане, като се стреми продажбите му да стартират през 2022 г., съобщава японски вестник.
Автомобилът има изцяло нова платформа. Освен това ще използва твърди батерии, което ще позволи презареждането им само за няколко минути, съобщава всекидневният вестник Chunichi Shimbun днес (вторник), без да цитира източници.
Актуалните електромобили използват литиево-йонни батерии, които се нуждаят от 20-30 минути за презареждане, дори при бързи зарядни устройства. Те обикновено имат автономен пробег от 300 до 400 км (185 мили до 250 мили).
Toyota реши да започне продажбите на новия модел в Япония още през 2022 г., се казва в информацията.
Говорителят на Toyota Кайо Дой заяви, че компанията няма да коментира конкретни планове за продукта, но добави, че целта е продажбите на новите батерии да започнат в началото на 2020 г.
Toyota се стреми да запълни празнината между лидерите на електрически автомобили като Nissan и Tesla, тъй като автомобилите, задвижвани с батерии, придобиват все по-голяма популярност по целия свят като жизнеспособна алтернатива на конвенционалните автомобили без вредни емисии.
Дали Toyota ще успее да надскочи своите конкуренти, остава да видим, макар че серийното производство изисква много по-строго ниво на контрол на качеството и надеждност.
"Има доста голяма дистанция между лабораторната маса и производството", заяви автомобилният анализатор от CLSA - Кристофър Рихтер. "2022 е далеч и много неща може да се променят междувременно."
Toyota планира да започне масово производство на електромобили в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, още през 2019 г., въпреки че този модел ще се основава на съществуващия кросоувър C-HR и ще използва литиево-йонни батерии.
Други производители на автомобили, като например BMW, също работят върху разработването на твърди батерии, които ще влязат в серийно производство през следващите 10 години.
Твърдите батерии използват твърди електролити, а не течни, което ги прави по-безопасни от литиево-йонните батерии, които се предлагат на пазара.