Регистрираният ръст, който японската автомобилна компания отчете, се дължи преди всичко на развиващите се пазари като Китай и Русия. От Токио обаче не изпадат в еуфория, а остават предпазливи поради по-слабите резултати на американския пазар и силната йена.
Пазарната капитализация на Toyota е 196 милиарда долара. Това се дължи в голяма степен на моментния спад на американския пазар, който обаче се компенсира с експанзия в районите, които са богати на петролни залежи и на някои други пазари.
Именно по този начин Toyota и нейните местни конкуренти Honda и Nissan успяват да се защитят от пречките, които срещат в САЩ и които са последствие от странични фактори като спадащите цени на жилищата и кредитните неволи.
Нетната печалба на японската компания за периода октомври – декември е 458.7 милиарда йени, което я прави най-доходоносния автомобилен производител в световен мащаб.
Оперативната печалба на компанията за третото тримесечие е нараснала с 4,7% до 601.6 милиарда йени. Годишният доход на Toyota е 6.7 трилиона йени – ръст от 9,2%
От японската компания очакват 1.7 трилиона йени нетна печалба и 2.3 трилиона оперативна печалба за настоящата фискална година, която завършва на 31 март.
Финансовите анализатори прогнозират плавния ръст на печалбите да продължи въпреки напрежението, породено от по-слабия долар и рисковете, които води със себе си забавянето в американската икономика. Причината за тези оптимистични прогнози може да се търси в успеха на екологичния Prius и генериращата солидни приходи дъщерна марка Lexus.