Не за първи път Акио Тойода изразява загриженост от бързото въвеждане на някои иновации
Не можем да кажем, че Toyota изостава от основните играчи в изследванията на автопилота на различни нива. Напротив, японската компания извършва огромна работа, която се осъществява в различни страни: от автономни тестови автомобили, предназначени за обикновени пътища, серийния комплекс Advanced Drive, който започна да се разпространява между моделите, до бавната скорост на совалките Toyota e-Palette , които доставяха спортисти по време на летните олимпийски и параолимпийските игри в Токио.
Но именно инцидентът с въпросната совалка подтикна шефът на автомобилния гигант Акио Тойода заяви: „Не мисля, че като цяло наистина има нормално движение на автономни автомобили по обикновените пътища“. Това се случва, след като електронният Toyota e-Palette удари спортист с увредено зрение на 26 август. Вярно,сблъсъкът стана при скорост около 1,5 км/ч, така че лицето не пострада (компанията му се извини). Toyota обаче разследва случая.
Това не е първият път, когато Акио Тойода изразява загриженост от твърде бързото въвеждане на някои иновации. По-рано той говори за утопизма на пълен преход към чисто електрически автомобили, поне за Япония. (Което не пречи на компанията да работи по такъв транспорт и да го развива.)
Совалките Toyota e-Palette първоначално бяха тествани на полигон, преди да бъдат пуснати в Олимпийското село за нуждите на спортисти, треньори и други членове на отборите.
Инцидентът става на кръстовище. Совалката завива надясно и, като открива мъж наблизо, спира. Тогава операторът по безопасност в автомобила дава команда да продължи да шофира. Но пешеходецът решава да пресече пътя. Компютърът открива това, операторът също реагира. И шофьорът, и електрониката започват да спират заедно, но не успяват да спрат напълно преди сблъсъка. Операциите на совалката бяха временно преустановени и няколко дни по-късно бяха възобновени с повишени мерки за сигурност.
Компанията добави втори резервен шофьор към совалката (такъв оператор не кара, но контролира ситуацията с ръка на бутона за аварийно спиране). Също така, силата на предупредителния звук е увеличена, предназначена да защитава пешеходците, когато автономният автомобил се приближава. А на кръстовищата броят на водачите, наблюдаващи автомобили и пешеходци, е увеличен. „Има натиск върху автомобилните производители да бъдат първите, които ще пуснат автомобили от ниво 5, но Акиоо Тойода вече каза, че не бива да се отива към подобно ниво.