Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota се съмнява в автономните автомобили

13.09.2021 15:56
Toyota се съмнява в автономните автомобили

Не за първи път Акио Тойода изразява загриженост от бързото въвеждане на някои иновации

Не можем да кажем, че Toyota изостава от основните играчи в изследванията на автопилота на различни нива. Напротив, японската компания извършва огромна работа, която се осъществява в различни страни: от автономни тестови автомобили, предназначени за обикновени пътища, серийния комплекс Advanced Drive, който започна да се разпространява между моделите, до бавната скорост на совалките Toyota e-Palette , които доставяха спортисти по време на летните олимпийски и параолимпийските игри в Токио.

Но именно инцидентът с въпросната совалка подтикна шефът на автомобилния гигант Акио Тойода заяви: „Не мисля, че като цяло наистина има нормално движение на автономни автомобили по обикновените пътища“. Това се случва, след като електронният Toyota e-Palette удари спортист с увредено зрение на 26 август. Вярно,сблъсъкът стана при скорост около 1,5 км/ч, така че лицето не  пострада (компанията му се извини). Toyota обаче разследва случая.

Това не е първият път, когато Акио Тойода изразява загриженост от твърде бързото въвеждане на някои иновации. По-рано той говори за утопизма на пълен преход към чисто електрически автомобили, поне за Япония. (Което не пречи на компанията да работи по такъв транспорт и да го развива.)

Совалките Toyota e-Palette първоначално бяха тествани на полигон, преди да бъдат пуснати в Олимпийското село за нуждите на спортисти, треньори и други членове на отборите.

Инцидентът става на кръстовище. Совалката завива надясно и, като открива мъж наблизо, спира. Тогава операторът по безопасност в автомобила дава команда да продължи да шофира. Но пешеходецът решава да пресече пътя. Компютърът открива това, операторът също реагира. И шофьорът, и електрониката започват да спират заедно, но не успяват да спрат напълно преди сблъсъка. Операциите на совалката бяха временно преустановени и няколко дни по-късно бяха възобновени с повишени мерки за сигурност.

Компанията добави втори резервен шофьор към совалката (такъв оператор не кара, но контролира ситуацията с ръка на бутона за аварийно спиране). Също така, силата на предупредителния звук е увеличена, предназначена да защитава пешеходците, когато автономният автомобил се приближава. А на кръстовищата броят на водачите, наблюдаващи автомобили и пешеходци, е увеличен. „Има натиск върху автомобилните производители да бъдат първите, които ще пуснат автомобили от ниво 5, но Акиоо Тойода вече каза, че не бива да се отива към подобно ниво.

Коментари
comments powered by Disqus