Двигателят е напълно нов, а хибридната система – изцяло ревизирана
Toyota представи официално прототипа TS050 на пистата „Монца” днес, където ще се проведе Прологът преди началото на сезона в Световния шампионат по издръжливост. Японците ще участват с три автомобила на „Льо Ман” тази година и ще се надяват на реванш след фиаското миналия сезон.
Новият TS050 отново използва 2,4-литров V6 двигател с принудително пълнене, но той е напълно нов. Основните промени са в горивната камера, блока и главите, като целта им е да оптимизират ефективността на силовия тракт.
За това съдейства и хибридната система, която отново е с капацитет от осем мегаджаула. Размерът и теглото на мотор/генераторите са намалени съществено, като и литиево-йонната батерия е претърпяла сериозно развитие.
За съжаление японците не публикуват официалните динамични характеристики на TS050, но комбинираната максимална мощност на задвижващата система със сигурност надхвърля 1000 к.с. За да намалят времената за една обиколка на пистата „Сарт” обаче, от ACO и ФИА са коригирали изискванията към аеродинамиката.
Предният сплитер е вдигнат с 15 мм, а дифузорът е станал по-тесен. През 2017 г. прототипите ще имат само два аеропакета спрямо три за миналата година. Представеният на „Монца” бе с ниски нива на притискане, което е класическата за „Льо Ман” конфигурация.”
Новият прототип на японците вече има зад гърба си 30 000 тестови километра на пистите „Портимао”, „Пол Рикар” и „Моторланд Арагон”, в които влизат и четири 30-часови теста.
Към отбора тази година ще се присъедини шампионът в WTCC Печито Лопес, който ще бъде в един екипаж с Майк Конуей и Камуи Кобаяши. Себастиен Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима ще бъдат заедно и през новата година. Стефан Саразен остава в отбора, но той ще участва заедно с Нико Лапиер и Южи Кунимото само в „6-те часа на Спа” и „24-те часа на Льо Ман”.