Toyota спечели двойна победа в откриващото Световния маратонски шампионат състезание на пистата "Силвърстоун", а Porsche 919 Hybrid дебютира с подиум. Шестчасовата надпревара бе прекратена малко преди финала заради лошите атмосферни условия.
Стартът на "Силвърстоун" бе очакван с огромен интерес, тъй като за първи път щеше да противопостави в състезателни условия трите нови прототипа на Toyota, Audi и Porsche. И определено не разочарова. Само 5 хилядни разделиха двата водещи екипажа в квалификацията - на Алекс Вурц, Казуки Накаджима и Стефан Саразен (Toyota TS040 №7) и Лоик Дювал, Том Кристенсен и Лукас ди Граси (Audi R18 e-tron quattro №1), а битката се затегна още от самото начало на надпреварата. Първоначално Toyota имаше аванс, но Андре Лотерер (Audi R18 e-tron quattro №2) се възползва от трафика и си проби път до първото място още в рамките на първия час.
В първия час дойде и първата неприятна новина за инголщатци. На пистата започна да вали, което изненада Лукас ди Граси и той катастрофира тежко на "Уудкот" и остави Audi с един автомобил в битката. Не мина много време, когато и съотборникът му Андре Лотерер се озова в чакъла на "Стоу", но без сериозни последици. След този инцидент Toyota TS040 №8 на Себастиен Буеми, Нико Лапиер и Антъни Дейвидсън се утвърди в челото заради перфектния избор на гуми, а другият автомобил на японците си оспорваше втората позиция с Porsche 919 Hybrid №20 (Тимо Бернхард, Марк Уебър и Брендън Хартли).
Вторият представител на Porsche в LMP1 обаче напусна преждевременно състезанието. Първо Нийл Яни се прибра в бокса без предно ляво колело, а впоследствие повреда в хидравличната система остави автомобила с №14 в гаража. В четвъртия час неговата съдба сполетя и втория прототип на Audi, след като Беноа Трелюе катастрофира тежко на "Копс". При това положение Toyota взе нещата изцяло в свои ръце и въпреки че за кратко Тимо Бернхард се движеше втори, узурпира първите две позиции.
Заради по-добрият избор на гуми Toyota TS040 №8 имаше предимство спрямо другия автомобил на японците. То можеше да бъде неутрализирано в последния един час, когато на "Силвърстоун" започна да вали отново. И двата екипажа обаче не рискува и заложиха на гуми за мокро и в челото промяна нямаше. Нямаше и промяна на атмосферните условия към по-добро, което принуди рейс-контрола да изкара на пистата автомобила за сигурност, а малко преди края на шестте часа да прекрати и надпреварата.
Това подпечата двойната победа на Toyota и първия подиум за Porsche 919 Hybrid №20. Себастиен Буеми, Нико Лапиер и Антъни Дейвидсън завършиха с обиколка пред съотборниците си Алекс Вурц, Казуки Накаджима и Стефан Саразен, а Тимо Бернхард, Марк Уебър и Брендън Хартли - с две пасив. Audi пък остана без автомобил на финала за първи път от "Малкия Льо Ман" през 2011 година. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият старт в WEC, който е след две седмици на "Спа" в Белгия, е генерална репетиция за "24-те часа на Льо Ман". Легендарната надпревара ще се проведе на 14 и 15 юни.