След Porsche и Audi дойде ред на Toyota да представи своя нов прототип, който ще се бори за победата в "24-те часа на Льо Ман" и за титлата в WEC. Японците заменят 3,7-литровия атмосферен V8 с 2,4-литров турбо V6.
След фиаското на TS040 миналата година ръководството на Toyota взе категорично решение да промени изцяло принципната конфигурация на автомобила си в състезанията по издръжливост. Заради сериозните ограничения в разхода на гориво атмосферният V8 остана в миналото, за да предаде щафетата на новия V6 с туин турбо и директно впръскване.
Неговата максимална мощност достига 500 к.с., а хибридната система добавя към тях при нужда още 500. Тя е сходна с използваната при TS040. Мотор/генераторът на предната ос е на AISIN AW, а за задната отговаря DENSO. Енергията, която при обратно ускорение те произвеждат, обаче се съхранява не в суперкондензатори, а в литиево-йонна батерия. Благодарение на нея максималният капацитет на хибридната система е увеличен на 8 мегаджаула.
Новата задвижваща система налага и използването на изцяло нова седемстепенна трансмисия, която да понесе значително увеличения въртящ момент на турбомотора. Цялостната промяна в архитектурата неизбежно води и до ревизия на аеродинамичния пакет, подготвен от европейското подразделение на компанията в Кьолн. Задвижващата система е разработка на спортния отдел във Фуджи.
След като Алекс Вурц взе решение да прекрати състезателната си кариера в края на миналия сезон, Toyota номинира на негово място Камуи Кобаяши. Той ще е в един екипаж със Стефан Саразен и Майк Конуей, докато другата тройка на японците е непроменена - Себастиен Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима.