Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Verso 1.6 D-4D: Сърце на европеец

19.08.2015 16:42

Представяме ви първият модел на японската компания, задвижван от мотор с баварско потегло

В решението на Toyota да започне да доставя дизелови агрегати от BMW определено има логика – японският производител възнамерява да съсредоточи усилията си към усъвършенстване на традиционно силните си страни като разработването на бензинови и хибридни технологии, докато при дизелите ще разчита на един от доказаните лидери в областта. Типично по японски обаче, първата стъпка в новото начинание е малка, внимателно обмислена и съвсем не самоуверена. Ролята на пионер в дизеловото сътрудничество между BMW и Toyota се падна на добре познатия семеен модел със седем места Verso, под чийто капак отскоро може да бъде открит 1,6-литров работещ по принципа на самовъзпламеняването мотор, който със своите 112 к.с. и 270 Нм наследява двулитровия агрегат със 124 к.с. на японците. С положителност можем да си представим и по-внушителен дебют на баварските задвижващи агрегати в европейската гама на Toyota (всъщност корените на конструкцията на въпросния двигател могат да бъдат открити във френския концерн PSA), но очевидно и двете страни са предпочели да не прибързват и да опипат почвата преди съвместната дейност да закипи с пълна сила.

Въпреки по-ниската номинална мощност, Toyota Verso се усеща по-пъргава отпреди

Всъщност сравнително скромните на пръв поглед характеристики на новия за Toyota мотор и номиналното намаляване на мощността и въртящия момент спрямо прекия предшественик биха могли да създадат погрешни очаквания – на практика Toyota Verso 1.6 D-4D сега се ускорява с една идея по-чевръсто, отколкото с досегашния двулитров агрегат. 1,6-литровият дизел започва да тегли уверено и равномерно още при около 1500 оборота в минута, а работата му е станала осезаемо по-тиха и равномерна, отколкото при неговия двулитров японски колега. Ниските предавки на прецизно превключващата шестстепенна трансмисия са сравнително къси, а горните – доста дълги, което се грижи едновременно за енергично ускорение при потегляне и намаляване на разхода на гориво и шума при продължително шофиране с по-висока скорост. И понеже засегнахме темата с консумацията – в смесен цикъл на шофиране в реални условия с новия си двигател Verso изразходва с около половин литър на сто километра по-малко дизелово гориво в сравнение с предходния мотор.

Иначе Toyota Verso 1.6 D-4D не поднася някакви големи изненади спрямо това, което сме свикнали да виждаме от него – вътрешното пространство е обширно и функционално, ергономията е на добро ниво, а настройката на ходовата част предлага разумен компромис между стабилност и задоволителен комфорт.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Макар че новият за Toyota Verso двигател бележи номинално намаляване на мощността и въртящия момент при пряко сравнение с досегашния двулитров мотор, динамиката в реални условия е дори леко подобрена, а разходът на гориво при смесен цикъл на шофиране е намален с около половин литър на сто километра. Може би скромен на пръв поглед, но убедителен като резултат дебют на дизеловите мотори на BMW в гамата на Toyota

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Toyota

Коментари
comments powered by Disqus