Ето че дойде време да се запознаем от първо лице с новото издание на Toyota Yaris
Разликата в излъчването на новия Yaris и неговия семпъл предшественик трудно би могла да бъде по-ярка – четвъртото издание на малкия модел е придобило атлетичен, самоуверен и дори предизвикателен вид. Моделът е изграден на основата на новата платформа за малки автомобили GA-B (Global Architecture за модели от B-сегмента), която освен постигане на по-висока устойчивост срещу усукване позволява и извайване на по-динамични пропорции. При почти непроменена дължина от около 3,95 метра, градският модел е получил увеличение на междуосното разстояние с цели 50 милиметра. Същевременно височината на каросерията е намалена с 40 милиметра – отлични предпоставки за създаването на доста насъскан външен вид, който в определени детайли създава асоциации с купето Supra. Със своите характерно издути калници дори най-базовото изпълнение на Yaris може да се похвали със спортна визия, която определено го откроява сред конкуренцията в сегмента.
Едно от първите неща, които правят впечатление във вътрешността на малката Toyota, е радващо добрата позиция на водача зад волана. Удобна седалка, волан с отличен захват, внимателно премислена ергономия, интуитивно управление на функциите – тук човек бързо може да се почувства като у дома си, а при двете върхови нива на обзеваеждане в допълнение към контролните прибори се появява и изпълнен на високо ниво head-up дисплей. Дизайнът е свеж и доста приятен за окото, същото може да се каже и за съчетанието на цветовете. При подбора на материали японската компания видимо е гледала доста строго на фактора цена, но за сметка на това качеството е безупречно, а оборудването е изключително богато за класа, особено по отношение на безопасността и асистиращите системи. Познатият от по-големите модели на Toyota пакет Safety Sense включва функция за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и колоездачи, асистенти за пътната лента, за кръстовища и за следене на пътните знаци, автоматично управление на дългите светлини, както и темпомат с автоматично регулиране на дистанцията. Към традиционния пълен набор от въздушни възглавници е добавена и още една, която предпазва от нежелан сблъсък между тялото на водача и пасажера до него.
Базовият вариант на Yaris се задвижва от еднолитров трицилиндров мотор с атмосферно пълнене и 72 к.с. Двете по-мощни изпълнения са напълно нови – едното от тях е с 1,5-литров турбомотор със 125 конски сили, а другото е самозаряден хибрид със системна мощност 116 конски сили. И в двата случая под предния капак работи нова машина с три цилиндъра, която е базирана на по-големите си четирицилиндрови събратя с работен обем два и 2,5 литра, които познаваме от Corolla, RAV4 и Camry. Неприятните вибрации са отстранени с помощта на балансиращ вал, а тембърът при набиране на обороти е по-скоро приглушен и доста мелодичен.
Повече за впечатленията ни от новия Toyota Yaris ще откриете на страниците на юнския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков