Модернизацията на Yaris е донесла на модела повече комфорт и нови технологии
Още когато се появи на пазара, Toyota Yaris Hybrid беше едно от най-смислените от икономическа гледна точка предложения с хибридно задвижване на пазара. Още по-забележителното е, че това продължава да бъде факт и до днес.
Разумна цена и нисък разход в градски условия
Една от ключовите причини да твърдим, че Yaris Hybrid е един не само модерен и високотехнологичен, но и иконономически целесъобразен автомобил, е фактът, че той е позициониран именно в сегмента, в който частичната или пълната електрификация всъщност към момента има най-голям смисъл, а именно в класа на градските автомобили. Другият важен момент при японския модел е, че с началната си цена от малко над 30 000 лева за базовата версия той де факто не е осезаемо по-скъп от сравними бензинови модели със сравнима мощност, а спрямо дизеловите си конкуренти е дори относително изгоден. А ползите от доказалата през годините своите качества хибридна технология на Toyota са налице в пълния си блясък - при умерен и предвидвил стил на шофиране в града лесно може да постигате разход под пет литра на сто километра, а при повече старание дори и по-малко. Същевременно пъргавината на автомобила го прави наистина приятен за шофиране. Единствено при по-сериозно форсиране ефектът от константното поддържане на високи обороти продължава да има своите акустични особености, но усещането при ускорение е загубило част от "гумения ефект", познат от досегашната версия.
Освежен дизайн
Все пак предимствата на хибридното задвижване на модела са факт, който ни е известен не от вчера - затова нека обърнем внимание на нещата, които са променени при обновения Yaris. На първо място прави впечатление модифицираната стилистика в областта на предната и задната част на автомобила, като отпред физиономията се доминира от уголемена радиаторна решетка с нов дизайн и по-силно скулптуриран преден капак. Отзад веднага се забелязват напълно новите задни светлини.
По-тих и по-комфортен
Основната разлика спрямо досегашния модел се забелязва обаче на пътя - вътре в купето сега е значително по-тихо, отколкото преди. При някои версии на модела намаляването на шума в купето е с цели 5,5 децибела - на хартия не звучи много, но в действителност това е огромно подобрение, което няма как да остане незабелязано. Достигащите до ушите на пасажерите шумове от двигателя, ходовата част и околната среда сега вече са са ниво, сравнимо с най-добрите в това отношение представители на малкия клас.
Повече сигурност
Освен по-комфортен, Yaris e станал и по-безопасен - моделът разполага серийно с асистент за аварийно спиране, а при по-високите нива получава също автоматично управление на дългите светлини и функция за разпознаване на пътните знаци. Нови са и подглавниците на предните седалки, които имат за цел да предотвратяват по-сериозни травми на вратните прешлени при инцидент.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Toyota